Toyota Central Europe – Czech získala v rámci slavnostního vyhlášení výsledků Czech Top 100 ocenění za iniciativu v oblasti bezemisní dopravy, kterou uděluje společnost Orlen Unipetrol. Ta hodnotila zejména přínos Toyoty v zavádění vodíkového pohonu v Česku.
Toyota začala na českém trhu letos v květnu nabízet druhou generaci svého sériového vozu na vodíkové palivové články Mirai. Zároveň se snaží podporovat otevření prvních vodíkových čerpacích stanic, které mají vzniknout v rámci sítě Benzina.
„Velice si tohoto ocenění vážíme a zároveň bychom chtěli poděkovat společnosti Orlen Unipetrol za její podporu, spolupráci a odvahu při budování vodíkové společnosti v ČR. Letošek by měl být rokem oficiálního zahájení vodíkové dopravy v Česku a my se na tento historický milník velmi těšíme,“ říká generální ředitel značek Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška.
První Toyota Mirai byla na trh uvedena v roce 2015 a za tu dobu po celém světě získala více než 10 000 zákazníků. Druhá generace vozu, prodávaná už i v ČR, má oproti první generaci vyšší dojezd na jednu nádrž, a to až 650 km.
Doba natankování se pohybuje do pěti minut jako standardní vůz. Provoz vozu je přitom zcela bezemisní, naopak auto slouží jako čistička vzduchu – za každých ujetých 10 tisíc kilometrů vůz vyčistí vzduch pro jednoho člověka na celý rok. Z výfuku pak jako odpadní látka vytéká pouze čistá voda.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva