Trend klesající nabídky ojetin pokračuje v celé střední Evropě. V září ubylo podle analýzy AAA Auto oproti srpnu 2021 přes 4 500 ojetých vozů. Zářijová nabídka se oproti loňsku propadla o více než 80 000 tisíc vozů. Ceny ojetin na trzích Viszegrádské čtyřky tak stále rostou.
Střední hodnota (medián) ceny meziročně nejvíce vzrostla v Maďarsku 391 000 HUF (27 663 CZK), následuje Česko (23 000 CZK), Slovensko 790 EUR (20 162 CZK) a nejméně v Polsku o 2 900 PLN (15 944 CZK).
„Propad nabídky je patrný již několik měsíců v řadě a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se situace mohla v nejbližší době zlepšit. Primární automobilový trh se stále potýká s problémy v dodavatelských řetězcích a automobilky nestíhají dodávat nové vozy na trh, čímž ani firmy neobměňují své flotily a na trh se tím pádem nedostávají ani nové ojetiny,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
Situaci ovlivňuje i množství ojetých vozů dovážených ze zemí západní Evropy. „Oproti předcovidovému roku 2019 je dovoz stále na nižší úrovni, za prvních osm měsíců letošního roku se do Česka dovezlo o 2 324 vozů méně. Ojetiny totiž chybí po celé Evropě. V případě dovozových ojetin proto zákazníkům doporučujeme, aby byli opravdu ostražití, protože překupníci vzhledem k omezené nabídce dováží i vozy, které nejsou v dobrém technickém stavu, mají stočené tachometry nebo jsou po vážných haváriích. Jedním z největších rizik je i dovoz aut po nedávných záplavách v Německu,“ doplňuje Vaněček.
Nejčastěji nabízeným vozem v Česku a na Slovensku zůstává Škoda Octavia (8 025 ks, resp. 3 171 ks), v Polsku a Maďarsku Opel Astra (6 274 ks, resp. 1 664 ks). Střední hodnota stáří byla v září nejvyšší u vozů prodávaných v Polsku (12,3 roku), následuje Maďarsko (11,4 roku), Česko (10 let) a nejmladší byly vozy na Slovensku (9,9 roku). Stav tachometru je opět nejvyšší v Polsku (medián 181 321 km), nejméně ojeté jsou vozy v Česku (medián 149 521 km).
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva