Adamovský výrobce čerpacích stojanů Adast Systems rozšiřuje své portfolio o novou CNG stanici. Oproti původnímu řešení má nově ocelovou konstrukci, která umožňuje jednoduché přemísťování. Adast novinkou plánuje cílit především na tuzemské firmy. Do budoucna se chce orientovat i na státy, které v energetickém mixu podporují zemní plyn.
Společnost Adast Systems v letošním roce uvádí na trh novou kompaktní čerpací stanici pro výdej CNG. Navazuje na tu dosavadní, která však měla betonovou konstrukci, což výrazně komplikovalo jakékoliv její možné přesouvání. Konstrukce nového řešení je vyrobena z oceli, případný transport je tak výrazně jednodušší.
Ve srovnání s konkurencí má zároveň subtilnější rozměry při srovnatelném výkonu a skladovacím objemu.
„Konstrukce je řešená jako přemístitelný kompakt k přímému napojení na inženýrské sítě, ať už jde o přívod zemního plynu, přívod elektřiny nebo datovou síť. Ve srovnání s konkurencí má naše řešení zhruba stejný skladovací objem, zásadně se však liší svými zástavbovými rozměry. Ty jsou výrazně menší, zejména ohledem na vysoký výkon zařízení. CNG stanici lze právě díky vhodným rozměrům umístit do prostoru, kam to odstupové vzdálenosti konkurenci nedovolí,“ řekl obchodní ředitel společnosti Adast Systems Daniel Struž.
Novinka společnosti Adast Systems má i přes své poměrně subtilní rozměry dostatečně velký objem pro uskladnění plynu, a to i díky možnosti rozšíření o takzvaný blokový systém. Ten umožňuje rychlé a relativně levné rozšíření stanice v případě vysoké poptávky po CNG v konkrétní lokalitě. Zároveň zvyšuje i výkon samotné stanice, který se může pohybovat od 35 do 490 metrů krychlových za hodinu. Velikost základního zásobníku přitom činí 1,68 metru krychlového vodního objemu. Navýšit ho lze až na 5,04 metru krychlového, přičemž do zásobníku je možné umístit až 36 kusů tlakových lahví se stlačeným plynem.
CNG stanice je navržená na bezobslužný provoz, vzdálený dohled je pak řešený pomocí 4G sítě. Adast Systems se pro novou CNG stanici rozhodl i z toho důvodu, že vnímá CNG jako významné alternativní palivo a důležitý stupeň vývoje v dopravě. Novinku chce uplatnit v první řadě na českém trhu. Soustředit se chce například na firmy s širším vozovým parkem. Podle Struže jim může CNG stanice ušetřit na pohonných hmotách okolo čtvrtiny celkových nákladů. Díky mobilitě stanice by tyto firmy mohly své řešení zároveň dále komerčně využít.
V budoucnu i na export
Do budoucna pak chce Adast Systems s novou CNG stanicí cílit i na zahraniční trh. „Plánujeme ji nabízet ve všech zemích, kde máme zastoupení. Více se přitom chceme soustředit na severské trhy s většími zásobami zemního plynu, například Norsko či Rusko. Zajímavá je ale pro nás i například Itálie, kde je velká popularita zkapalněného zemního plynu, na který jezdí i nákladní vozy. Cílem jsou pro nás obecně státy, které jsou ve svém energetickém mixu nakloněny plynárenským řešením,“ řekl Daniel Struž. Podle něj přitom byla CNG stanice navržena tak, aby byla spolehlivá v širokém teplotním rozmezí, tedy od oblastí kolem polárního kruhu až po státy v tropických pásech.
Podle Struže bude přitom řešení vyráběno na zakázku, větší odbyt pak Adast Systems očekává v příštím roce. „Vzhledem k popularitě alternativních paliv a zejména CNG může být toto řešení pro náš sortiment naprosto zásadní. Hledání náhrad za klasický benzin a naftu je v Česku čím dál častější, věříme tedy, že z hlediska našeho portfolia může nová CNG stanice znamenat výrazné navýšení podílu řešení pro zemní plyn,“ uzavřel Daniel Struž.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva