Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Kia chce uhlíkovou neutralitu do 2045

Kia Corporation se zavázala do roku 2045 dosáhnout uhlíkové neutrality. Automobilka oznámila aktuální podobu vlastní firemní vize prostřednictvím virtuální prezentace ‚Kia Sustainability Movement‘ (Hnutí Kia za trvalou udržitelnost), která se uskutečnila 11. listopadu.

Vize Kia stát se ‚poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility‘ odráží přístup této společnosti k trvalé udržitelnosti, tedy mj. vytváření řešení trvale udržitelné mobility pro spotřebitele, komunity i celosvětovou společnost.

Kia v prvním významném kroku v souladu s vlastní firemní vizí oznámila svůj plán dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality postavené na třech klíčových pilířích ‚trvale udržitelné mobilitě‘, ‚udržitelné planetě‘ a ‚udržitelné energii‘.

Uvedenými pilíři se bude Kia řídit v rámci svého úsilí snižovat uhlíkové emise napříč všemi aspekty provozu, od dodávek přes logistiku, výrobu vozidel a samotný provoz vozidel až po likvidaci odpadu. Do roku 2045 plánuje Kia snížit vlastní uhlíkové emise v porovnání s rokem 2019 o plných 97 %. Firma dosáhne uhlíkové neutrality zaváděním dalších opatření schopných plně vyrovnat uhlíkové emise, které bude Kia ještě produkovat.

Uhlíková neutralita: stav rovnováhy mezi množstvím emisí CO2 vypouštěných do atmosféry a množstvím CO2 odstraňovaného z atmosféry.

„Z našeho pohledu to není jen nadefinování cílů a jejich dosahování. Jde o nastolení vize, která bude inspirovat ostatní subjekty rovněž se do této akce zapojit ku prospěchu lidstva a ochrany životního prostředí,“ uvedl Hosung Song, prezident a CEO Kia. „V souladu s naší vizí stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility se zavazujeme dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2045.“

Kia dále ještě před premiérou na přehlídce AutoMobility LA zveřejnila první snímky studie Concept EV9. Koncept akumulátorového elektromobilu (BEV) zhmotňuje zasazení značky Kia o dosažení uhlíkové neutrality.

Dosažení úplné elektrifikace na hlavních trzích do roku 2040

Největší část uhlíkových emisí vyprodukovaných libovolným výrobcem sériově vyráběných vozů vzniká v době, kdy jsou tato vozidla v každodenním provozu na cestách, tedy kdy pomáhají naplňovat potřeby mobility zákazníků. Právě z tohoto důležitého důvodu klade Kia důraz na přechod od vozidel poháněných spalovacími motory k plně ekologické modelové řadě akumulátorových elektromobilů příští generace, jakož i elektromobilů na palivové články (FCEV). Kia proto ve snaze dosáhnout nulových uhlíkových emisí během vlastního používání vozidel ještě urychlí zavádění své středně- až dlouhodobé strategie s označením Plán S.

Cílem značky Kia v Evropě je do roku 2035 plně elektrifikovat zde nabízenou modelovou řadu vozidel. Od doku 2040 bude modelová nabídka Kia na všech klíčových trzích po celém světě sestávat výhradně z akumulátorových elektromobilů, vykazujících nulové výfukové emise při každodenním provozu. Právě v uvedené fázi životnosti vozidla dosáhne Kia ohromného posunu kupředu v redukování jednotlivého hlavního zdroje uhlíkových emisí.

Kia rovněž spolupracuje se svými dodavateli na snižování uhlíkových emisí již od fáze dodávky dílů. Kia má v úmyslu do roku 2022 vytvořit systém monitorování uhlíkových emisí pro své partnerské společnosti a rovněž svým dodavatelům poskytne řešení postavená na takto získaných datech. Klíčovým prvkem tohoto plánu je používání tzv. ‚zelené oceli‘, neboť právě ocelářský průmysl je tradičně jedním z největších světových producentů uhlíkových emisí.

Zelená ocel: ocel vyráběná za použití ekologických postupů s minimálním využitím fosilních paliv.

Ochrana mořských ekosystémů a vyrovnání uhlíkových emisí

Kia spustí projekt ‚Modrý vodík‘ s cílem aktivně a hmatatelným způsobem přispět k ochraně životního prostředí namísto pouhého snižování emisí k dosažení cíle uhlíkové neutrality. Uvedený projekt se zaměří na mořské ekosystémy, jejichž schopnosti pohlcování uhlíku patří k nejefektivnějším.

Modrý vodík: vodík pohlcovaný mořskými řasami a nánosy v ústí řek, kdy dochází k účinnému snižování množství vodíku v atmosféře.

Ve snaze zvýšit podíl modrého vodíku bude Kia ve spolupráci s externími partnery obnovovat a chránit korejské pobřežní mokřady. Na území Koreje se v celosvětovém měříku vyskytují jedny z nejrozsáhlejších přílivových nánosů v ústí řek, a země tak může výhodným způsobem posílit zastoupení modrého vodíku.

Na cestě k udržitelné budoucnosti bude Kia rovněž spolupracovat s neziskovou organizací Ocean Cleanup na vývoji technologií umožňujících eliminovat plasty ve světových oceánech, resp. nasazování takových technologií ve velkém měřítku. Aby bylo možné zbavit oceány plastu, je nutné vyčistit stávající plastový odpad v oceánech a současně zabránit tomu, aby se do oceánů dostávaly plasty nové. Ocean Cleanup za tímto účelem vyvinula technologii ‚Interceptor‘ (lapač), která má být nasazena v řekách po celém světě s cílem zamezit pronikání plastového odpadu do oceánů.

Do budoucna chce Kia spolupracovat s organizací Ocean Cleanup na budování systému oběhového hospodaření se zdroji. Kia poskytne hmotnou podporu při výrobě uvedených lapačů a současně bude plastový odpad nashromážděný při čištění řek využívat k výrobě materiálů pro výrobu vozidel. Kia plánuje do roku 2030 navýšit podíl recyklace plastů v rámci vlastní výroby na 20 %.

Firma rovněž plánuje zavádět procesy recyklace plastů během fáze likvidace vozidel po skončení životnosti. Po zavedení těchto procesů se navýší procentní podíl opětovného využívání vysloužilých akumulátorů a plastů. Kia dále plánuje od roku 2022 společně s externími partnery realizovat zkušební projekty v oblasti systémů ukládání energie do vysloužilých akumulátorů (SLBESS).

Dosažení cíle RE100 a nulových emisí ve všech firemních provozech Kia

Kia má v úmyslu do roku 2045 dosáhnout nulových emisí napříč všemi oblastmi svého podnikání – včetně všech výrobních provozů; navazuje tím na červencové oznámení skupiny HMG a jejích klíčových přidružených společností připojit se k iniciativě RE100. Iniciativa RE100 klimatické skupiny spočívá v přechodu ke 100% obnovitelné energii v rámci výroby elektřiny.

V zahraničních provozech bude Kia do roku 2030 získávat veškerou elektřinu z obnovitelných zdrojů; a do roku 2040 bude tento přechod realizován ve všech korejských firemních provozech Kia. Výrobní závod Kia na Slovensku v souladu se závazkem RE100 již v rámci výroby elektřiny přešel ze 100% na zelenou energii.

K naplnění uvedených cílů bude Kia ve svých firemních provozech v Koreji, USA, Číně a Indii aktivně prosazovat přechod k výrobě elektřiny prostřednictvím fotovoltaických panelů.

Kia předpovídá, že dalším vylepšováním vlastních technologií vodíkových palivových článků jen tato samotná iniciativa napomůže každým rokem snížit emise o jedno procento. Aby tohoto snížení skutečně dosáhla, zavede Kia další inovace, jako např. technologii CCUS (Carbon Capture, Utilization and Storage – zachytávání, využívání a ukládání vodíku).

Kia rovněž postupně do roku 2030 vymění svůj firemní vozový park, který budou tvořit výhradně akumulátorové elektromobily nebo modely FCEV.

12.11.2021Autodealers

Informace odjinud

Honda má novou značku elektromobilů pro Čínu. Je to Ye

Japonci se vrhají na čínský trh, který stále více dává přednost elektrickým autům. Honda si pro ně proto přichystala novou značku Ye a hned tři nové modely.
auto.cz

Pokud si na rozbité silnici zničíte auto, škodu vám zaplatí. Ale ne automaticky

Silnice se během několika zimních měsíců umí proměnit v nevídaný tankodrom. Pokud kvůli stavu vozovky přijde váš vůz k úhoně, můžete získat náhradu škody. Není ale samozřejmá.
auto.cz

Chorvatská rallye po 1. dnu: Neuville a Evans remizují na první místě

Nevídaná situace nastala po prvním dnu Chorvatské rallye, která je čtvrtým podnikem mistrovství v automobilových soutěžích. O první místo se shodným časem dělí lídr průběžného pořadí MS Belgičan Thierry Neuville (Hyundai) a jeho největší pronásledovatel v šampionátu Velšan Elfyn Evans (Toyota).
auto.cz

Nejúspěšnější cupra se chlubí nevídaně bohatou škálou motorů. Skvělá je i ojetá

První svébytný model mladé španělské značky v podobě crossoveru Formentor patří v Česku mezi velké oblíbence. Vděčí za to atraktivnímu designu, skvělému jízdnímu projevu i široké paletě motorů.
auto.cz

Zachovalé ojetiny na LPG na UlovAuto.cz

Ačkoliv se trh v posledních letech začíná ubírat směrem k elektřině, zkapalněný ropný plyn si stále udržuje své pevné místo na slunci.
auto.cz

Dacia Spring přijíždí na český trh, i bez dotace je za hubičku

Modernizovaný spring lze pořídit od 420 tisíc a už v základu je spousta elektroniky i LED světlomety. Za silnější elektromotor je nutné utratit nejméně 470 tisíc a možnost nabíjení stejnosměrným proudem je za další příplatek.
auto.cz

Před startem Rallye Šumava Klatovy: Kopecký chce jedenáctý titul

Slavnostním startem v Klatovech začne nová sezona mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Obhájce titulu Jan Kopecký bude útočit na jedenácté domácí prvenství.
auto.cz

TEST Audi A4 Avant 40 TDI – Dlouhé nohy za skvělou cenu

Od nejmenšího audi s podélně uloženým motorem jsem očekával bravurní stakilometrové přesuny s příznivou spotřebou. Dostal jsem navíc i perfektní ergonomii z doby, než světu aut začaly dominovat obří televize. Vystupovat se mi vážně nechtělo.
auto.cz

Ford oblékl Mustang GT3 do barev jeho předchůdců. Čím se inspiroval?

Speciální livrej kombinuje zbarvení celkem osmi veleúspěšných závodních Mustangů z historie americké značky.
auto.cz

Budeme jezdit na čpavek? V Japonsku zkoumají alternativu k fosilním palivům

Využití amoniaku jako paliva není nový nápad, japonská univerzita se však zabývá jeho spalováním v moderních motorech. Zjistila, jak ho správně rozvířit, a výzkum dále probíhá.
auto.cz

V nové Dacii Duster se vyspí i čahouni. Můžete ji proměnit v malý obytňák

Třetí generace veleúspěšné dacie přijíždí s továrním příslušenstvím pro kempování. Nechybí ani pohodlná matrace o délce 190 centimetrů.
auto.cz

Jak se liší světla Volkswagenů Passat a Tiguan? Desetitisíce diod má jen jeden

Dva nové volkswageny na platformě MQB jsou si sice technikou dost podobné, vrcholnými světlomety se ale výrazně liší. Pojďme se podívat, kde jsou rozdíly konkrétně.
auto.cz

Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria

Isabella se stala pro Borgward i přes trable s kvalitou trefou do černého. Jenže bankrotu výrobce počátkem 60. let minulého věku zabránit nedokázala.
auto.cz

Auta na vodík to mají asi spočítané. V USA je nikdo nechce

Prodeje aut s palivovými články na vodík ve Spojených státech za první letošní čtvrtletí spadly o hrozivých 70 procent. Alternativě ke klasickým bateriovým elektromobilům proto v osobácích asi zvoní umíráček.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.