Registrace osobních automobilů byly v srpnu srovnatelné s předchozím rokem, za prvních osm měsíců však zaznamenáváme pokles o 12,67%. Dodávky nových vozidel na český trh nadále zcela neuspokojují poptávku.
Z vozidel s alternativními palivy se v srpnu zaregistrovalo nejvíce elektromobilů (335 ks), následuje 315 vozidel na LPG, 79 na CNG, 1 na vodík; plug-in hybridů bylo 249.
Z ostatních kategorií zaznamenaly meziroční pokles pouze lehké užitkové vozy. Nákladní automobily v srpnu vzrostly oproti roku 2021 o 28,80%, autobusy o 10,34% a motocykly o 23,94%.
Červenec přinesl další pokles registrací osobních vozů - přetrvává negativní situace v dodávkách nových vozidel, aktuální data ukazují na možné zlepšení až v dalších měsících.
Registrace osobních automobilů v červenci dále klesaly, méně se jich prodalo naposledy v roce 2012. Za prvních 7 měsíců je výsledek nejnižší od roku 2014.
Rostou registrace vozidel s alternativními pohony, v červenci jejich podíl dosáhl 19,8%, z toho je 11,8% hybridů bez vnějšího dobíjení. Podíl elektrických vozidel činil 2,3%, včetně PLUG-IN hybridů pak 4%.
V ostatních kategoriích došlo v období měsíců 1-7 rovněž k meziročním poklesům, s výjimkou motocyklů, které pokračují v rekordních počtech a autobusů, které přes červencový propad udržují meziroční růst.
V polovině roku 2022 dosáhlo průměrné stáří osobních automobilů 15,73 roku a celkové stáří všech motorových vozidel 18,73 roku, což činí nárůst od roku 2019 o cca 1 rok.
Výraznější stárnutí vozového parku způsobil mimo jiné pokles prodeje nových vozidel a jednotlivý dovoz ojetých automobilů s vysokým průměrným stářím..
Negativní vliv má též nízký počet vyřazovaných vozidel s vysokým věkem.
Vysoké stáří vozového parku má výrazně negativní vliv na počet zraněných a usmrcených osob při dopravních nehodách a na ekologii silničního provozu.
V rámci EU patří vozový park v ČR mezi země s nejvyšší průměrným stářím.
Počet osobních automobilů v registru vozidel se zvýšil za druhý kvartál o 36 511 automobilů na 6 366 654 ks. Vzrostly i ostatní kategorie. Registrováno je nyní celkem 616 122 lehkých užitkových vozidel, 190 452 nákladních automobilů, 21 581 autobusů a 1 274 519 motocyklů.
Prodeje osobních automobilů nadále klesají, motocykly trhají rekordy.
Za první polovinu letošního roku byl celkový počet registrovaných nových osobních automobilů o 12,3 % nižší než v minulém roce, druhé čtvrtletí výrazně prohloubilo celkový pokles prodejů.
Poptávka nadále převyšuje možnosti většiny výrobců a dovozců nových osobních automobilů, přetrvávají problémy ve výrobě, dodávkách komponentů a v logistice narušené obdobím Covidu a válečným konfliktem na Ukrajině.
Z hlediska alternativních pohonů došlo u osobních automobilů k meziročnímu nárůstu čistě elektrických vozů o 52 % na 1918 ks, u automobilů na LPG o 100 % na 1985 ks. Plug-in hybridy celkově poklesly a hybridní vozy bez vnějšího nabíjení nadále rostou, letos meziročně o 40%. Celkově dosáhl počet osobních automobilů s alternativním pohonem 18 515 ks, což činí přibližně 18.7 % z celkového počtu.
Počet dovezených ojetých automobilů vzrostl meziročně o 6,9 % na 89 307 ks.
V ostatních kategoriích vozidel pokračuje též pokles registrací s výjimkou autobusů a motocyklů.
V květnu registrace osobních automobilů pokračovaly v trendu předchozích měsíců
Nadále se u nich projevují delší dodací lhůty, kdy řada značek naplňuje poptávku zákazníků jen z části. Za prvních pět měsíců letošního roku byl celkový počet registrovaných nových osobních automobilů o 11,15 % nižší než v minulém roce, a o 24,78 % nižší než v roce 2019.
Skladba vozidel z hlediska klasických paliv nedoznala výrazných změn.
U alternativních pohonů se letos zvýšil počet nově registrovaných čistě elektrických osobních automobilů o 33,4 %. Plug-in hybridy poklesly o 24,6%, hybridní vozy bez vnějšího nabíjení nadále rostou, meziročně o 45,1%.
Nadále pokračuje výrazný růst prodejů motocyklů. V květnu vzrostly i registrace ostatních kategorií vozidel s výjimkou OA.
Počet dovezených ojetých automobilů vzrostl meziročně o 14,8% na 74 002 ks, v samotném květnu však mírně poklesl (o 4%).
Trh s novými osobními automobily stále meziročně klesá. Za první čtyři měsíce letošního roku byl celkový počet registrovaných nových osobních automobilů o 9,35 % nižší než v minulém roce, a o 24,75 % nižší než v roce 2019.
Přetrvává stav, kdy není uspokojena celková poptávka po nových vozech, s nepříznivým dopadem na stárnutí vozového parku.
U alternativních pohonů vzrostl počet nově registrovaných čistě elektrických osobních automobilů o 37,5 %. Plug-in hybridy poklesly o 25,6%, hybridní vozy bez vnějšího nabíjení nadále rostou, letos meziročně o 49,5%.
Počet dovezených ojetých automobilů vzrostl meziročně o 21,5% na 57 729 ks.
U ostatních kategorií vozidel došlo rovněž k meziročnímu poklesu, s výjimkou motocyklů, jejichž registrace výrazně vzrostly (o 30 %).
Průměrné stáří osobních automobilů se opět zvýšilo, a to meziročně o 0,29 roku, na 15,65 roku. Stejně tak zestárnul celkový vozový park, který v rámci EU patří nadále mezi nejstarší. Porovnání prezentované evropským sdružením výrobců vozidel ZDE
Stárnutí podporuje, kromě nízkého procenta vyřazovaných vozidel i vysoký průměrný věk individuálně dovezených ojetin.
Počet osobních automobilů v registru vozidel se zvýšil na 6 330 143. Vzrostly i ostatní kategorie. Registrováno je nyní celkem 612 894 lehkých užitkových vozidel, 188 851 nákladních automobilů, 20 946 autobusů a 1 257 631 motocyklů.
Svaz dovozců automobilů vyhlásil 19. dubna v pražském konferenčním centru Cubex výsledky ankety Auto roku v ČR 2021/22. Titul získal elektromobil BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi 37 dalšími nominovanými novinkami. Jde o první vítězství elektromobilu v historii soutěže. Ekoautem roku je Kia EV6.
Přehled výsledků zde
Výsledky doprovodné akce Dodavatel pro Auto roku v České republice, jejímž vyhlašovatelem je Sdružení automobilového průmyslu zde
Za první čtvrtletí letošního roku byl celkový počet registrovaných nových osobních automobilů o 4 % nižší než v minulém roce a o 20 % nižší než v roce 2019.
Odložená poptávka z let předchozích není naplňována zejména z důvodu snížené produkce většiny výrobců vozidel.
Z hlediska alternativních pohonů došlo u osobních automobilů k nárůstu čistě elektrických o 38 %. Plug-in hybridy poklesly o 25%, hybridní vozy bez vnějšího nabíjení nadále rostou, letos meziročně o 42%. Trojnásobně vzrostl počet registrací nových automobilů na LPG (na 1 021 kusů).
Počet dovezených ojetých automobilů vzrostl meziročně o 29 % na 44 071 ks.
U ostatních kategorií vozidel, přes určité potíže s dodávkami výrazně vzrostly registrace motocyklů (o 42 %) a mírně nákladních automobilů (o necelá 3 %), naopak pokles pokračuje u lehkých užitkových vozů a autobusů.
V únoru počet registrovaných nových osobních automobilů nedosáhl ani loňské úrovně, jde o nejnižší údaj za minulých osm let. Byl dokonce nižší než počet dovezených ojetých automobilů.
Z hlediska alternativních pohonů však došlo k výraznému nárůstu čistě elektrických osobních automobilů o 162%. Plug-in hybridy vzrostly o 5%, hybridní vozy bez vnějšího nabíjení o 62%. Za 1-2/2022 se jedná o navýšení u EL o 41%, PHEV o 10% a HEV o 82%.
Co se týče ostatních kategorií vozidel, rostou registrace nákladních automobilů a motocyklů, naopak klesají lehké užitkové vozy a autobusy.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva