V lednu počet registrací osobních automobilů a autobusů meziročně klesl, většina ostatních kategorií však zaznamenala nárůst.
Více v tiskové zprávě
V roce 2018 se opět zvýšil počet vozidel zapsaných v registru. U osobních automobilů dosáhl 5 802 520 ks, což je o 210 tisíc více než před rokem. Jejich průměrné stáří vzrostlo na 14,75 roku (oproti 14,62 v r. 2017).
Celkový počet zaregistrovaných vozidel všech kategorií činí 7 915 700 ks s průměrným stářím 17,7 roku.
Prosincové registrace potvrdily předpokládaný celkový meziroční pokles u osobních automobilů, a to o 3,7%.
Registrace autobusů v loňském roce naopak vzrostly o téměř 50%.
VIZE 0 je nově založené sdružení firem a institucí, které přichází s aktivitami v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Více v tiskové zprávě
Registrace osobních automobilů za 11 měsíců roku 2018 klesly o necelá 2%. Podíl dieselů v listopadu mírně vzrostl.
Více v tiskové zprávě
Do 2. kola ankety Auto roku 2019 v ČR postupují vozy (v abecedním pořadí) BMW X5, Ford Focus, Kia Ceed, Peugeot 508 a Subaru XV. Rozhodla o tom odborná porota sestavená z 35 českých motoristických novinářů.
Vítěz ankety s titulem Auto roku 2019 v ČR bude vyhlášen dne 8. ledna 2019 na tiskové konferenci Svazu dovozců automobilů.
Přes říjnový pokles jsou celoroční registrace osobních automobilů téměř na stejné úrovni jako v loňském roce.
Všechny ostatní kategorie zaznamenaly v říjnu nárůst.
Více v tiskové zprávě
Vozový park silničních vozidel v ČR se opět rozrostl, u osobních automobilů dosáhl počtu 5,774 milionu, což je o 230 tisíc více než před rokem.
Přes rekordní přírůstky nových vozů se průměrné stáří mírně zvýšilo na 14,68 roku, a to zejména vlivem nepříznivé skladby individuálně dovážených automobilů s průměrným stářím 10,3 roku.
Průměrné stáří vzrostlo i u ostatních kategorií vozidel.
Tabulkový přehled
Přechod na novou emisní normu se v září výrazně projevil na poklesu registrací osobních automobilů.
Změna emisní normy podpořila rekordní počet srpnových registrací osobních automobilů.
Více v tiskové zprávě
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva