V roce 2015 v ČR zaniklo a z CRV bylo vyřazeno 669 154 vozidel. Toto číslo je však nutnéupřesnit, neboť pouze 111 222 vozidel bylo předáno k likvidaci a dalších 557 932 bylo po 1. 7. 2015 vyřazeno administrativně. Důvodem je zákon č. 293/2013 Sb. (čl. II, odst. 4b), který pro vozidla v tzv. polopřevodu stanovil, že pokud do 6 měsíců od nabytí účinnosti zákona (1. 1. 2015) nebude zapsán vlastník, vozidlo zanikne
Více ve zprávě ke stažení zde
V roce 2014 bylo v ČR trvale zrušeno (ukončena technická způsobilost k provozu) a vyřazeno z CRV 123 602 vozidel kategorie M1 a N1 (z toho 117 691 OA a 5 911 LUV).
Více v článku ke stažení
Klíčové změny od 1. ledna 2015 v souvislosti s novelou zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (č. 56/2001 Sb.).
Více naleznete v příloze
automobily v období od 1. listopadu vybaveny v případě, že nastanou zimní podmínky (tedy, pokud na silnici je, nebo je předpoklad, že bude souvislá vrstva ledu či sněhu) zimními pneumatikami...... . Více v dokumentu ke stažení.
Dokumenty ke stažení:
Více viz technická zpráva TÜV SÜD ČR Vliv složení vozového parku osobních automobilů v ČR na životní prostředí
Stanovisko MD k údajům spotřeby vozidel udávaným v technickém průkazu vozidel
Vzhledem k velkému množství dotazů, reakcí, polemik a diskuzí na téma, že reálná spotřeba automobilů v provozu se často liší od údajů v technickém průkazu (TP), dále pak příčiny čím to může být způsobeno a zda je možné, aby se skutečná spotřeba výrazněji odlišovala od údajů v TP sdělujeme následující skutečnosti.
Dne 30.7.2012 vydal SDA tuto informaci k neschváleným náhradám .
Dokumenty ke stažení:
Dne 30.7.2012 vydal SDA tuto informaci od Svazu chaldící a klimatizační techniky k novému chladivu HFO 1234yf.
Dokumenty ke stažení:
Dne 21.2.2012 vydala ČKP tento dokument, ve kterém popisuje nejčastější chyby a omyly motoristů v souvislosti s povinným ručením.
Dokumenty ke stažení:
Plnění povinností v oblasti zpětného odběru použitých automobilových baterií prostřednictvím Solidárního systému
Dne 22.července 2009 vyšla novela zákona o odpadech (dále jen zákon) pod číslem 297/2009 Sb. Tato novela zákona mimo jiné stanovila povinnosti výrobcům v oblasti zpětného odběru použitých baterií a akumulátorů. Způsob plnění těchto povinností si mohli výrobci zvolit, a to buď formou individuálního, solidárního nebo kolektivního plnění. Většina akreditovaných dovozců automobilů si zvolila plnění povinností prostřednictvím solidárního systému. Vznik tohoto systému se datuje k 16.3.2010, kdy byla těmito zástupci podepsána dohoda o solidárním plnění povinností v oblasti zpětného odběru použitých automobilových baterií. Mezi zástupce solidárního systému se tak zařadily společnosti, kterými jsou CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., DK auto-moto s.r.o., FIAT ČR spol. s.r.o., FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., Honda Česká republika spol. s.r.o., Hyundai Motor Czech s.r.o., Chrysler Czech Republic s.r.o., Chevrolet Central and Easter Europe Kft., Isuzu Trucks Czech Republic s.r.o., KIA MOTORS CZECH s.r.o., Mazda Motor Logistics Europe N.V., org. sl., Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., M Motors CZ s.r.o., PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., Renault Česká republika, a.s., Renault Trucks ČR, s.r.o., SUBARU ČR, s.r.o., SUZUKI MOTOR CZECH, s.r.o., Toyota Motor Czech, spol. s r.o., Volvo Auto Czech, s.r.o. Prostřednictvím Solidárního systému tito výrobci na základě písemně uzavřené smlouvy odpovídají za plnění povinnosti zpětného odběru, odděleného sběru, zpracování a materiálové využití automobilových baterií, a to společně a nerozdílně.