Plnění povinností v oblasti zpětného odběru použitých automobilových baterií prostřednictvím Solidárního systému
Dne 22.července 2009 vyšla novela zákona o odpadech (dále jen zákon) pod číslem 297/2009 Sb. Tato novela zákona mimo jiné stanovila povinnosti výrobcům v oblasti zpětného odběru použitých baterií a akumulátorů. Způsob plnění těchto povinností si mohli výrobci zvolit, a to buď formou individuálního, solidárního nebo kolektivního plnění. Většina akreditovaných dovozců automobilů si zvolila plnění povinností prostřednictvím solidárního systému. Vznik tohoto systému se datuje k 16.3.2010, kdy byla těmito zástupci podepsána dohoda o solidárním plnění povinností v oblasti zpětného odběru použitých automobilových baterií. Mezi zástupce solidárního systému se tak zařadily společnosti, kterými jsou CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., DK auto-moto s.r.o., FIAT ČR spol. s.r.o., FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., Honda Česká republika spol. s.r.o., Hyundai Motor Czech s.r.o., Chrysler Czech Republic s.r.o., Chevrolet Central and Easter Europe Kft., Isuzu Trucks Czech Republic s.r.o., KIA MOTORS CZECH s.r.o., Mazda Motor Logistics Europe N.V., org. sl., Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., M Motors CZ s.r.o., PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., Renault Česká republika, a.s., Renault Trucks ČR, s.r.o., SUBARU ČR, s.r.o., SUZUKI MOTOR CZECH, s.r.o., Toyota Motor Czech, spol. s r.o., Volvo Auto Czech, s.r.o. Prostřednictvím Solidárního systému tito výrobci na základě písemně uzavřené smlouvy odpovídají za plnění povinnosti zpětného odběru, odděleného sběru, zpracování a materiálové využití automobilových baterií, a to společně a nerozdílně.
Dne 21.2.2012 vydala ČKP tento dokument, ve kterém popisuje nejčastější chyby a omyly motoristů v souvislosti s povinným ručením.
Dokumenty ke stažení:
Dne 30.7.2012 vydal SDA tuto informaci od Svazu chaldící a klimatizační techniky k novému chladivu HFO 1234yf.
Dokumenty ke stažení:
Dokumenty ke stažení:
Přehledy roku 2007 jsou k dispozici ke stažení na následujících odkazech:
Dokumenty ke stažení:
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 1/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 2/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 3/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 4/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 5/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 6/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 7/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 8/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 9/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 10/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 11/2007
Přehled vyřazených vozidel z provozu v období 12/2007
Aktuální přehledy najdete zde:
Aktuální přehledy vozidel vyřazených z CRV
Platnost blokové výjimky 1400/2002 pro sektor motorových vozidel skončila 31.5.2010. Tato bloková výjimka platila jak pro prodej motorových vozidel (osobní, lehká užitková, nákladní, autobusy), tak pro jejich servis a prodej náhradních dílů k nim.
Čtěte dále…
(Převzato z tiskové zprávy České kanceláře pojistitelů)
Novela zákona č.168/1999 Sb. zavádí povinné příspěvky do garančního fondu a zvyšuje vymahatelnost zákona.
(Převzato z tiskové zprávy České kanceláře pojistitelů)
Novela zákona č.168/1999 Sb. zavádí povinné příspěvky do garančního fondu a zvyšuje vymahatelnost zákona.
Vážení návštěvníci,
doporučujeme vám prostudovat si změnu v zákoně č. 247/2000 Sb .
Dnem 1. dubna 2008 dochází k významným změnám zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
V tomto zákoně je nově upravena problematika zdokonalování odborné způsobilostí řidičů, zejména řidičů profesionálů. (§ 46 až 52c).
Dále zákon zavádí dnem 1. září 2008 nový systém zdokonalování odborné způsobilosti řidičů, kteří mají zaznamenány v registru řidičů body za jednání zařazené do bodového hodnocení (§ 52d až 52i).
Dále se podívejte do zákona č. 361/2000 Sb .
Dnem 1. dubna 2008 dochází k novelizaci některých ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů.
Zde došlo k některým změnám, z níž nejdůležitější je upřesnění v §83 odst. 2 - oprávnění k řízení motocyklu s řidičským oprávněním skupiny A uděleném dle §83 odst.1d (18 let).
Tabulka způsobů zápisu předpisů EHK OSN a směrnic EU podle kategorií vozidel a limitů emisí škodlivin ve výfukových plynech
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva