Registrace osobních automobilů v prosinci meziročně vzrostly o 27,6%. Prudký propad, ke kterému došlo začátkem roku, se tak podařilo snížit na výsledných –4,4%.
Celoročně zaznamenaly významnější nárůst pouze motocykly a to o 8,5%, ostatní kategorie se pohybují zhruba na úrovni předchozího roku.
Listopadové registrace osobních automobilů vzrostly. Tím se dále snížil celoroční schodek.
Počet měsíčně registrovaných hybridů opět stoupl, podíl elektromobilů se zatím nemění.
Více v tiskové zprávě
Do 2. kola ankety Auto roku 2020 v ČR postupuje letos vzhledem k rovnosti hlasů na 5. místě výjimečně 6 vozů (v abecedním pořadí): BMW řady 3, Kia Xceed, Mazda CX-30, Peugeot 208, Suzuki Jimny a Škoda Kamiq. Rozhodla o tom odborná porota sestavená z 32 českých motoristických novinářů.
Vítěz ankety s titulem Auto roku 2020 v ČR bude vyhlášen dne 8. ledna 2020 na tiskové konferenci Svazu dovozců automobilů.
Více v tiskové zprávě
Říjnové statistiky registrací osobních automobilů potvrdily mírné zlepšení vývoje.
Podíl dieselových OA se v říjnu vrátil nad 30%.
Více v tiskové zprávě
Oproti předchozímu kvartálu se zvýšilo průměrné stáří osobních automobilů z 14,82 roku na aktuálních 14,87 roku.
Celkové průměrné stáří všech kategorií vozidel je 17,84 roku.
U osobních automobilů má na stárnutí nadále velký vliv skladba dovozu ojetých vozidel, u kterých je 19% starších 15 let a více než 50% starších 10 let.
Srpen byl letošním nejlepším měsícem v registracích osobních automobilů. Ostatní kategorie zaznamenaly celoroční nárůst.
Registrace OA s hybridním pohonem se oproti loňskému roku zvýšily o 81%.
Podíl dieselových OA v srpnu poprvé klesl pod 25%.
Více v tiskové zprávě
Červenec rekordní.
Po období poklesu registrací osobních automobilů přibylo v červenci nejvíce OA v historii.
Více v tiskové zprávě
Vozový park osobních automobilů v polovině roku 2019 dosáhl 5 909 404 ks, což je meziroční nárůst 186 tisíc ks. Jejich průměrné stáří se meziročně zvýšilo o 0,19 roku na aktuálních 14,82 roku.
Celkově je v registru silničních vozidel 8 059 156 vozidel všech kategorií, jejich průměrné stáří je 17,78 roku.
Vozový park přes vysoký počet nově registrovaných vozidel nadále stárne, podílí se na tom i skladba dovozu ojetých vozidel, u kterých je více než 50% starších 10 let.
V 1. pololetí vzrostly registrace ve všech kategoriích s výjimkou osobních automobilů.
Největší nárůst, o 24,5% zaznamenaly nákladní vozy.
Více v tiskové zprávě
V květnu se meziročně zvýšil počet registrací u všech kategorií vozidel s výjimkou osobních automobilů a motocyklů.
Podíl SUV na registrovaných OA již dosáhl 32,6%, podíl dieselů klesl na 27%.
Více v tiskové zprávě
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva