Ministerstvo dopravy postihly v minulých letech časté personální změny a byla mu vytýkána nekoncepčnost v oblasti motorových vozidel. O situaci hovořil tuto středu na setkání sdružení SOVA ředitel odboru pro provoz silničních vozidel Josef Pokorný.
Pokorný patří k matadorům automotivní problematiky, na MD působil dlouhá léta. Před několika lety ale z úřadu odešel, podle dostupných informací po neshodách s bývalým ministrem dopravy Vítem Bártou.
„Loni v květnu jsem se po krátké přestávce opět vrátil, bohužel se zjištěním, že časté vládní krize fungování úřadu nepomohly. Ministerstvo se věnovalo spíše rutinním záležitostem, koncepční věci byly odkládány k řešení dalším vládám. Řada novel zákonů se nedotáhla do konce,“ řekl Pokorný.
Vznik současné perspektivní vlády podle něj umožňuje posun řady záležitostí dopředu. „Vedle dopravní infrastruktury se nyní zaměřujeme především na registr vozidel. Současný registr má stále řadu nedostatků a neposkytuje uživatelům komfort poplatný této době,“ řekl ředitel.
Nová koncepce se připravuje také pro výrobu a distribuci registračních značek. „Bude inspirována německým modelem, plech tam je ve vlastnictví motoristy, který má ke značce práva a povinnosti. V Německu to dolaďují od roku 1956, my jsme na začátku,“ řekl Pokorný.
Hovořil také o problematice stáčení tachometrů či problematice STK. „Na ministerstvu pracují skupiny připravující novou vyhlášku pro STK a emisní stanice. „Chceme nastavit významné posuny v procesu evidenčních kontrol,“ uvedl Josef Pokorný.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva