Škoda Auto zastavila 28. června výrobu kvůli nedostatku komponentů továrnu v Kvasinách. Také hlavní závod v Mladé Boleslavi čeká přerušovaná výroba, stejně jako továrnu ve Vrchlabí, kde se vyrábí převodovky. Chybí především čipy z Asie a USA, ale také další komponenty.
Škodovka kvůli nedostatku čipů nedokončí až 5 tisíc vozidel týdně. Nekompletních vozů má firma v současnosti na odstavných plochách zhruba 33 tisíc. Firma má přitom stanovený strop 55 tisíc, kolik aut se na plochy vejde. Pokud by této hranice dosáhla, musela by mladoboleslavská automobilka zastavit výrobu.
V automobilce se vyrobí zhruba 21 tisíc vozidel týdně. Celkem 3 tisíce až 5 tisíc z nich však kvůli chybějícím čipům nemůže dokončit. Nedostatkovým zbožím jsou hlavně řídicí jednotky ESP v octaviích a jednotky ovládání oken prakticky ve všech modelech.
Podle aktuálního odhadu firma do začátku dvoutýdenní celozávodní dovolené počátkem srpna kvůli nedostatku dílů vyrobí 50 tisíc nekompletních vozidel. Podle šéfa výroby Michaela Oeljeklause zřejmě podnik bude muset do té doby zrušit 60 směn.
„Je možné, že se zastaví výroba třeba na celý den, tedy tři směny naráz, či více dnů, ale samozřejmě nechceme odstavit výrobu na delší dobu,“ uvedl Oeljeklaus.
Vedení firmy jedná s odbory o tom, že by se výroba zcela nezastavila ani při celozávodní dovolené. V tom případě by se automobilka zaměřila na dokončení rozpracovaných vozů.
Oeljeklaus očekává, že dodávky čipů by se mohly zlepšit koncem roku.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva