Pokud bychom srovnávali listopadové registrace 16 174 osobních a 1 485 lehkých užitkových automobilů s říjnem, pak zejména u osobních vozů došlo ke skokovému zlepšení. Také po 11. měsících letošního roku jsou prodeje lepší než loni. Při srovnání s roky před pandemií to ale už tak dobře nevypadá.
Jako každé statistiky lze i ty automobilové obzvláště letos prezentovat optimisticky, reálně nebo pesimisticky. Záleží jen na úhlu pohledu a přání co se chce preferovat. Na trh totiž působí daleko víc faktorů než v minulých letech. Tím nejhorším je samozřejmě pandemie koronaviru, se kterou do určité míry souvisí nedostatek „čipů“, ale to není vše.
Oproti roku 2017 jsou letos výsledky registrací osobních vozů o čtvrtinu nižší a je víc než pravděpodobné, že i kdyby nebylo pandemie, hodnoty z let 2016 až 2018 by náš trh letos stejně nedosáhl. Jednou z příčin je skutečnost, že náš vozidlový park je docela slušně nasycený a majitele starých vozidel prakticky nic moc nenutí k jejich obnově.
Zájmu o nová auta nenahrává ani strukturální „modernizace“ nabídky, která u nových automobilů míří stále výš (a dráž!), takže např. díky některým rádoby inovativním prvkům ovládání, které jsou jen komplikovanější, se vozy cenově vzdalují kupním možnostem významné cílové skupiny méně movitých zákazníků.
Když k tomu připočítáme značnou hospodářskou nejistotu a v neposlední míře také zdražování prakticky všeho, není divu, že se nemalá část potenciálních zákazníků rozhoduje ponechat si svá auta déle, nebo se obrací ke koupi ojetin.
Také proto jsou první registrace dovážených ojetin už několik měsíců vyšší než registrace nových vozů. V listopadu to bylo 17 492 ojetých k 16 174 nových. I to patří k současné realitě českého automobilového trhu.
Je nesporné, že za poslední měsíce mnohým výrobcům ovlivnily produkci nejen protipandemická opatření, ale také nedostatek „čipů“. Výsledky registrací tak ukazují, jak které značky měly s čipy problémy. Např. Škoda přes odstávku výroby nakonec určitou dodávku čipů zřejmě získala a mohla u nás dodat alespoň 5 410 vozů, což je sice méně než loni, ale ještě zpočátku měsíce vypadala situace daleko hůř.
Velké problémy neměly naopak korejské značky Hyundai, který už dosáhl na tržní podíl 12,95 % a Kia (5,91 %). V listopadové hitparádě se umístily na druhé a třetí příčce, a vykázaly také největší meziroční nárůst registrací (Hyundai + 51,92 % a Kia +35,41 %). Pro Kiu je to doslova historický úspěch.
Rovněž čtvrtá Toyota měla určitě méně problémů než Volkswagen, který klesl z třetí až na pátou příčku, s tržním podílem jen 4,86 %. Nejen vlivem nedostatku čipů zaznamenal VW na českém trhu za listopad meziroční propad celých – 64,7 %.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva