Kopřivnická Tatra Trucks za rok 2021 dokázala prodat více vozů, než plánovala. Zákazníkům dodala celkem 1277 aut, získala také armádní zakázky v zemích NATO, zahájila vývoj vozu s vodíkovým pohonem, ale také oslavila deset let trvání produkce modelové řady Tatra Phoenix.
Prodeje loni omezoval zejména nedostatek vozů kvůli chybějícím čipům. Letos by měl prodej vzrůst až o deset procent. Loni stoupl i dovoz ojetých osobních vozů – o 23 procent na 185.663 aut. Je to nejvíc za 13 let. Jejich průměrné stáří bylo 10,4 roku.
První je Škoda Auto se 70.946 prodanými vozy, následují Hyundai s 20.200 automobily a Volkswagen, který prodal 16.813 aut. Na čtvrtém místě je Toyota s 10.334 prodanými vozy a pětici uzavírá Kia, která prodala 9787 vozidel.
V letošním roce by se podle odhadu společnosti PwC mohly prodeje zvýšit o čtyři až deset procent na 215.000 až 228.000 vozů. Podle analytika PwC Pavla Štefka budou i letos přetrvávat problémy dodavatelských řetězců automobilek, zejména nedostatek komponent, jako jsou čipy, hořčík nebo plastové pěny. Negativní vliv na poptávku ale bude mít i rostoucí inflace a pandemická situace. Příklon k ekologickým vozům bude pak mít vliv na skladbu vozového parku, dodal.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva