Logistický provider DACHSER investuje do nákladních vozidel a firemních osobních vozů na elektrický pohon a odpovídajících nabíjecích systémů. Společnost má v plánu také testování nákladních vozidel poháněných vodíkem.
Mezinárodní logistický provider DACHSER intenzivně pokračuje v nasazování vozidel s nulovými emisemi. Jedná se o nákladní a osobní vozidla, která přímo neprodukují ani skleníkové plyny ani látky znečišťující ovzduší.
V prvním kroku tato rodinná společnost uvede na evropské silnice do konce roku 2023 minimálně 50 dalších bateriových elektrických nákladních vozidel a plánuje také rozšířit flotilu o 1 000 osobních firemních vozidel na elektropohon. Souběžně s tím bude společnost pokračovat v řadě pilotních projektů zaměřených na vývoj a testování nákladních vozidel na vodíkový pohon s technologií palivových článků. Vozidla na vodíkový pohon od různých výrobců plánuje DACHSER nasadit do své sítě nejpozději v roce 2023.
„Jediný způsob, jak může dopravní sektor splnit dlouhodobý cíl globální komunity o nulových čistých emisích, je používání vozidel s nulovými emisemi. Ta proto také hrají rozhodující roli v realizaci naší vlastní strategie pro ochranu klimatu,“ vysvětluje Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) skupiny DACHSER, a dodává, „v následujících letech budeme nasazení vozidel šetrných k životnímu prostředí významně rozšiřovat tak, abychom mohli nasbírat cenné zkušenosti z praxe a přispět ke zvýšení počtu těchto vozidel na trhu.“
V síti sběrné služby společnosti DACHSER se vozidla na bateriový pohon v současné době používají především v rámci městské logistiky. Kromě elektricky podporovaných nákladních elektrokol používá DACHSER v Evropě v každodenním provozu především elektrická vozidla s celkovou hmotností do 7,5 tuny. Plně elektrická sériová vozidla vyšších hmotnostních tříd na trhu téměř nebyla k dispozici. V současnosti je jediným vozidlem tohoto typu, které má DACHSER v provozu v rámci inovačního partnerství se společností Daimler, předprodukční model 19tunového Mercedes-Benz eActros v německém Stuttgartu.
V následujících dvou letech DACHSER sám pořídí či ve spolupráci s přepravními partnery nasadí do provozu minimálně 50 dalších kamionů s nulovými emisemi včetně bateriových tahačů a návěsů od různých výrobců.
„Aktivně pokračujeme s nasazováním bezemisních vozidel do naší evropské sítě s cílem je co nejefektivněji začlenit do našich přepravních procesů. To jsou investice do budoucnosti, které se dlouhodobě vyplatí,“ komentuje Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics skupiny DACHSER, a vysvětluje, „v letošním roce rozšíříme využití bezemisních nákladních vozidel i do regionálních a především kyvadlových přeprav. Kromě toho také chceme na našich pobočkách používat tažná vozidla na elektropohon pro manipulaci s výměnnými nástavbami a návěsy.“
Elektrická flotila firemních vozidel
Do konce roku 2023 by kromě toho měl být každý druhý firemní vůz společnosti DACHSER v Evropě na elektrický pohon. To představuje celkem okolo 1 000 osobních vozidel. Řidiči a řidičky služebních vozů a DACHSER pobočky si mohou vybrat mezi nejrůznějšími modely od různých výrobců. Vzhledem k tomu, že čistě elektrická vozidla zatím nenabízejí technické specifikace potřebné pro každý druh uživatelského profilu, bude tento přechod postupný. Navíc vzhledem k velmi dlouhým dodacím lhůtám není momentálně možné uspokojit krátkodobou poptávku. Členové představenstva společnosti přejdou kompletně na elektrické služební vozy v roce 2022.
Nové nabíjecí stanice na zelenou elektřinu
Paralelně k tomu vytvoří DACHSER na svých pobočkách dostatečný počet dobíjecích míst pro elektrické firemní vozy. Kromě toho je v plánu více než 40 nových rychlonabíjecích stanic pro nákladní vozidla, každá s nabíjecím výkonem 180 kW. Všechna tato nabíjecí místa mají být zásobována zelenou elektřinou, která bude buď nakupována nebo vyrobena vlastními fotovoltaickými systémy.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva