Počet vozů, které prodala japonská značka Toyota na českém trhu, letos v únoru přesáhl 150 000. „Za tři uplynulá desetiletí do konce ledna automobilka v tuzemsku prodala 135 945 osobních a 13 775 lehkých užitkových automobilů, tedy celkem 149 720,“uvedl šéf importu Martin Peleška.
Zbývajících 280, které zbývaly do „kulatých“ 150 tisíc, bylo prodáno už v druhém únorovém týdnu. Dalších 4507 nových osobních vozů bylo prodáno sesterskou značkou Lexus.
Celkem je v tuzemském registru vozidel 148000 vozů Toyota, což znamená absolutně jedenácté místo, což je vzhledem k poměrně nízkým počtům prvních registrací dovážených ojetých automobilů a nižším počtům vyřazených vozů, ve srovnání s většinou konkurenčních značek, velmi příznivý údaj.
Vstup Toyoty, která je v současnosti nejúspěšnějším japonským automobilovým importérem, byl na českém trhu zpočátku poměrně vlažný. Přesto se tato značka, zejména díky mohutné prodejní ofenzivě v posledních čtyřech letech, vypracovala na čtvrtou příčku nejprodávanějších automobilů.
Razantní vzestup prodejů v posledních letech a relativně nízký podíl dovážených ojetin, které jsou ve srovnání s většinou ostatních značek někdy až zlomkové způsobuje, že Toyota má také velmi slušné průměrné stáří svých modelů v České republice, uvedli Autodealers. To činí jen něco málo přes 11 let, zatímco celorepublikový průměr je o víc než čtyři roky vyšší.
Vstup na trh byl pozvolný
Prvních několik desítek osobních vozů Toyota bylo tehdejšího Československa oficiálně dovezeno v době normalizace, kdy se prodávaly prostřednictvím Tuzexu a přednostních dodávek. Systematický import automobilů Toyota do ČR začal až od roku 1993, a to dost pozvolna. Za celý rok 1993 bylo prodáno jen 127 vozů a o rok později něco přes tisíc.
Ani dalších 15 let neodpovídaly počty prodaných Toyot významu a postavení značky ve světě. Kvantitativní zlom nastal až v roce 2016, kdy prodeje poprvé překročily hranici šesti tisíc vozů za rok. Následně byla za rok 2018 už pokořena hranice deseti tisíc, kterou v posledních dvou letech neovlivnila ani pandemie covidu.
Prodejní křivka roste
Z obchodních výsledků na českém trhu, kde se její postavení rok od roku lepší, je patrné, že Toyota má u nás velmi dobře našlápnuto jak pro letošek, tak zřejmě i do budoucna. Ve světě je dnes jasnou prodejní jedničkou a její zvýšený zájem o evropský trh nese už ovoce. Při filozofii, kterou tato značka uplatňuje není divu, že se jí navzdory problémům většiny konkurentů tak daří.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva