Škodě Auto chybí po ruské invazi díly od několika lokálních dodavatelů z Ukrajiny. Produkce vozů v montážním závodě v ukrajinském Solomonovu, určená pro místní trh, je pozastavena. V partnerském závodě s názvem Eurocar se vyrábí vozy Superb, Kodiaq, Karoq a Fabia Combi. Firma musela od začátku března omezit výrobu i v Česku.
Týká se to například elektrického SUV Enyaq iV, uvedla Škodovka v tiskovém prohlášení.
„Koncern Volkswagen, včetně Škody, přijal zprávy o ruských útocích na Ukrajinu s velkými obavami a znepokojením. Doufáme v rychlé zastavení nepřátelských akcí a návrat k diplomacii. Co se týče veškeré činnosti v místě dění, bezpečnost a ochrana našich zaměstnanců je naší nejvyšší prioritou,“ uvedl největší český producent vozidel s tím, že velikost dopadu na obchodní aktivity v dotčených zemích průběžně zjišťuje tovární krizový tým.
Škoda převzala od letošního roku odpovědnost za ruský a ukrajinský trh v rámci celého koncernu Volkswagen. Společnost nyní hledá dostupné alternativy dodávek dílů, které by pomohly zabránit nepříznivým dopadům na výrobu v Česku. Automobilka očekává propad prodejů na Ukrajině i v Rusku, jehož trh je jeden z nejvýznamnějších trhů značky v celosvětovém měřítku. V roce 2021 bylo Rusko druhým největším trhem vůbec. Firma na něj dodala 90.400 vozů.
Ukrajina doposud rovněž představovala stabilní trh s odbytem zhruba 6000 vozů ročně. Od roku 2002 bylo v závodě na Ukrajině vyrobeno přibližně 190.000 škodovek. V Rusku vyrábí modely Rapid, Octavia, Karoq a Kodiaq. V Nižném Novgorodu se vyrábějí tři modely, Rapid se vyrábí v závodě v Kaluze. Výroba v ruských závodech aktuálně nadále běží, průběžně se ale analyzují dopady možných výpadků v dodavatelských řetězcích.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva