Zhruba pětina dílů, které ruská automobilka AvtoVAZ používá k výrobě vozů Lada, pochází ze zahraničí, mimo jiné i z EU. Oba závody tedy kvůli sankcím, uvaleným na Rusko v odpovědi na invazi na Ukrajinu, musely pozastavit výrobu.
Nejen automobilky v EU mají kvůli ruské invazi na Ukrajinu problémy s dodávkami dílů. Své dva výrobní závody v Togliatti a Iževsku musel zastavit také ruský AvtoVAZ, vyrábějící vozy značky Lada.
Výroba lad spoléhá z 20 % na dodávky dílů ze zahraničí, mimo jiné i z EU. Zejména jde o konektory a elektronické součástky. A právě ty kvůli sankcím uvaleným na Rusko chybí, takže továrny stojí. Ta v Togliatti se prvně zastavila 5. března, později přišla druhá odstávka ve dnech 9.-11. března.
Web The Drive, který o problému píše, cituje někdejšího člena představenstva AvtoVAZu – ale nejmenuje ho -, který poměrně výstižně shrnul závislost firmy na zahraničních dodávkách: „Pokud se zastaví obchod, zastaví se AvtoVAZ.“
Zaměstnanci továren si buď vezmou dovolenou a budou pobírat plnou mzdu, nebo její nižší náhradu, pokud si dovolenou odmítnou vzít. V každém případě by o práci neměli přijít, alespoň podle dostupných informací.
Firma samozřejmě doufá, že se výroba co nejdřív rozběhne.
Lada měla v loňském roce 21procentní podíl na ruském trhu, což znamená, že dlouhodobý výpadek výroby může mít významné následky. A to nejen pro Rusko, ale i pro francouzský Renault, který drží něco přes 2/3 akcií firmy Lada Auto Holding, která je majitelem AvtoVAZu. Ten loni prodal okolo 350 tisíc aut a Renault měl v loňském roce čistý zisk 181 milionů dolarů (4,18 miliardy korun) ze svých ruských aktivit.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva