Správní rada České kanceláře pojistitelů se v reakci na dění na Ukrajině rozhodla prodloužit bezplatné krytí škod vyplývajících z provozu ukrajinských vozidel ze dvou na šest měsíců. Lhůta šesti měsíců bude i nadále počítána od opuštění ukrajinského území, nejméně však do 31. srpna 2022.
Ukrajinští občané, kteří prchají před válkou a hledají v naší zemi bezpečí, jsou ve velmi obtížné situaci, a to jak psychické, tak i z hlediska zdrojů. Většina z nich jsou ženy a děti, které stojí před urgentní potřebou zabezpečit si základní životní podmínky, což jim značně komplikuje směnitelnost hřivny a často také omezená dostupnost jiných finančních prostředků. Pokud my jako Česká kancelář pojistitelů a naše členské pojišťovny můžeme něco udělat pro ulehčení jejich tíživé situace, děláme to bez váhání,“ popisuje situaci Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.
Nadále platí, že musíme nalézt udržitelný systém, jak ukrajinská vozidla na území České republiky získají povinné ručení. Takový systém hledáme. O nalezení legislativního řešení diskutujeme s ministerstvem financí, podobná debata probíhá i na úrovní členských států a Evropské komise.
Panují totiž nejasnosti, zda evropská legislativa vůbec umožňuje na území České republiky pojistit vozidlo registrované mimo Evropskou unii. Prodloužení času bezplatného krytí na šest měsíců tak dává dostatek času k hledání dlouhodobého řešení. Navíc ulehčí tíživou situaci příchozích s vyřizováním všech nezbytných pobytových náležitostí.
Podle odhadů očekáváme počet vozidel odpovídající jedné desetině počtu uprchlíků. Garanční fond České kanceláře pojistitelů je na podobné mimořádné události dostatečně dimenzován a participaci pojišťoven na nákladech tohoto opatření považuje za velmi nepravděpodobnou.
Česká kancelář pojistitelů poskytuje také hrazený odtah ukrajinských vozidel při poruše či nehodě. Společnost Global assistance provozuje pro Českou kancelář pojistitelů speciální telefonní číslo +420 251 032 834, které je určené Ukrajincům, kteří odtah potřebují. Aby nevznikala jazyková bariéra, byli vybráni na obsluhu tohoto telefonního čísla jazykově vybavené asistenti.
„Česká kancelář pojistitelů a její členské pojišťovny jsou přesvědčeny, že není ani správné, ani morálně ospravedlnitelné se na otázku pomoci lidem, kteří prchají před hrůzami násilí a války, dívat ekonomickým pohledem. Stojíme ve zcela výjimečném tragickém okamžiku evropských dějin. Evropské hodnoty, za které se mimo jiné bojuje na Ukrajině, stojí přece právě na solidaritě s potřebnými. Jsme zároveň velmi rádi, že pojišťovny ať už vlastními příspěvky, nebo organizováním sbírek a materiální pomoci Ukrajině pomáhají,“ uzavírá Jan Matoušek.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva