Výrobu ve Škodě Auto letos omezil nedostatek kabelových svazků z Ukrajiny. Podle časopisu Automakers se česká automobilka část problému rozhodla vyřešit přesunem části technologií i se zaměstnanci ze západu země do Mladé Boleslavi.
Na Ukrajině, která je vyhlášená levnou ocelí, je celkem 38 továren, které vyrábějí komponenty pro automobilový průmysl. Zaměstnávají celkem 60 tisíc lidí.
Jde hlavně o kabelové svazky a spínače pro automobily různých evropských automobilek. Před válkou se ročně vyvezlo za 760 milionů eur kabelů. Na jejich dodávkách jsou závislé především němečtí výrobci vozidel.
Česká Škoda odebírá z Ukrajiny kabely pro elektromobil Enyaq a také pro modely Scala nebo Kamiq. V důsledku událostí na Ukrajině se produkce Enyaqu zcela zastavila, další modely trpí občasnou zástavou výrobního pásu.
Automobilka se proto rozhodla přesunout část technologií i s pracovníky z ukrajinského Lvova do Mladé Boleslavi.
„Šlo o pětitýdenní akci, ve které jsme přesunuli třicet pět pracovnic z Ukrajiny a část technologií našeho dodavatele PEKM. Zmínění zaměstnanci stále fungují v režii PEKM, ale Škodovka pomohla s logistikou, ubytováním i startovacími balíčky pro tyto zaměstnance,“ řekla pro Automakers Gabriela Slabihoudková z komunikace Škody.
Podle jejího vyjádření zatím nemá automobilka spočítané náklady na tento přesun ani jeho časový horizont. Akce by měla pomoci především výrobě Scaly a Kamiqu.
„Elektrický Enyaq používá kabely od jiného dodavatele, tam problém zatím trvá,“ upřesnila Slabihoudková.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva