Robert Bosch České Budějovice slaví 30. výročí založení a pořádá v sobotu 18. června odpolední open air festival na náměstí Přemysla Otakara II. K oslavě patří i den otevřených dveří a přípitek pozvaných hostů v salonku Mozart grandhotelu Zvon. Vývoj jihočeské firmy v posledních třech dekádách popsal ředitel závodu Milan Šlachta.
Ve skupině společností Bosch v České republice pracuje téměř 8 100 zaměstnanců. Většina z nich vyvíjí a vyrábí komponenty pro automobilový průmysl ve dvou největších firmách skupiny v Jihlavě a v Českých Budějovicích.
„Firma Bosch v Česku roste ve výrobě i vývoji. Má již 900 vývojářů a i letos nabízí další desítky otevřených odborných pozic v Českých Budějovicích,“ připomněl týden Euro.
Po celou dobu společnost rozvíjela vedle výroby také vývojové aktivity a počet techniků a vývojářů během posledních let výrazně rostl. V roce 2019 v Budějovicích otevřeli novou budovu vývojového a technologického centra. V šestipodlažní budově se přes 700 vývojářů a techniků soustředí na aplikovaný vývoj pro zákazníky Bosche po celém světě.
Vyvíjí zde technologie pro spalovací motory, ale také komponenty pro elektromobilitu. Centrum je vybavené třemi akustickými testovacími komorami, z nichž jedna disponuje prostorem pro celé vozidlo a všechny umožňují testování a měření hluku automobilových komponentů. Jedna z akustických komor je bezdozvuková místnost pro měření zvláště tichých výrobků s hlukem pozadí okolo šesti dB(A). To je velmi důležité zejména pro zvukové zkoušky velmi tichých komponentů pro elektromobily.
„V Česku se v současné době mimo jiné podílíme na vývoji vodíkových technologií a snažíme se ucházet o spolupráci na výrobě komponent pro elektromobilitu obecně, jak vodíkovou, tak bateriovou. Dostáváme se do hry o budoucí podobu pohonů vozidel a elektromobility,“ řekl Milan Šlachta, reprezentant Bosch Group v ČR a SR a současně ředitel českobudějovického závodu Bosch.
V Českých Budějovicích jsou vývojáři Bosche zapojeni do vývoje palivového vodíkového článku. Vodíkový palivový článek je elektrochemické zařízení, které přeměňuje chemickou energii paliva (vodík) a okysličovadla (vzdušný kyslík) na elektrickou energii.
Tato elektrická energie je posléze použita k napájení elektrického motoru vozidla. Jeden palivový článek sám o sobě však generuje jen malé množství energie. Proto se články ukládají do svazků oddělených bipolárními deskami. Tím vzniká takzvaný „stack“ palivových článků s napětím již vhodným k napájení elektrického pohonu (~ 400 V).
„Věříme, že vodík bude hrát důležitou roli v těžké dopravě (dodávky, nákladní automobily, vlaky a lodní doprava), protože dnes není a v blízké budoucnosti zřejmě nebude k dispozici žádný bateriový výkon, který by zvládl pohánět nákladní dopravu. Mezi palivovými články a bateriemi tak neexistuje žádná konkurence, dokonale se doplňují,“ řekl Jochen Walther, ředitel vývoje systémů palivových článků firmy Bosch.
Vodík je jedním z pilířů k dosažení evropských cílů uhlíkové neutrality v roce 2050. Společnost Bosch věří, že již v roce 2030 by mohl být každý osmý nově registrovaný těžký nákladní automobil na světě poháněn palivovými články.
Bosch vyvíjí široké portfolio produktů pro vozidla s palivovými články – od senzorů, regulačních ventilů, řídicích jednotek, čerpadel a elektrických kompresorů až po kompletní vodíkové systémy pro užitková vozidla. V portfoliu má také svazek palivových článků tvořící srdce celého systému. Sériová výroba komponentů a systémů bude zahájena v letech 2022 a 2023.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva