Prodeje osobních automobilů nadále klesají, motocykly trhají rekordy.
Za první polovinu letošního roku byl celkový počet registrovaných nových osobních automobilů o 12,3 % nižší než v minulém roce, druhé čtvrtletí výrazně prohloubilo celkový pokles prodejů.
Poptávka nadále převyšuje možnosti většiny výrobců a dovozců nových osobních automobilů, přetrvávají problémy ve výrobě, dodávkách komponentů a v logistice narušené obdobím Covidu a válečným konfliktem na Ukrajině.
Z hlediska alternativních pohonů došlo u osobních automobilů k meziročnímu nárůstu čistě elektrických vozů o 52 % na 1918 ks, u automobilů na LPG o 100 % na 1985 ks. Plug-in hybridy celkově poklesly a hybridní vozy bez vnějšího nabíjení nadále rostou, letos meziročně o 40%. Celkově dosáhl počet osobních automobilů s alternativním pohonem 18 515 ks, což činí přibližně 18.7 % z celkového počtu.
Počet dovezených ojetých automobilů vzrostl meziročně o 6,9 % na 89 307 ks.
V ostatních kategoriích vozidel pokračuje též pokles registrací s výjimkou autobusů a motocyklů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva