Česká ZEBRA GROUP vyrábějící užitkové multifunkční vozy ZEBRA se stala signatářem mezinárodního memoranda o spolupráci v oblasti vývoje vodíkového pohonu. Společně s dalšími účastníky a korejskou asociací H2Korea, podepsala ZEBRA memorandum o spolupráci na konci června 2022.
Podpisu se zúčastnily i další české společnosti v čele s Českou vodíkovou technologickou platformou (HYTEP). Celá akce proběhla za přítomnosti ministra průmyslu a obchodu ČR Jozefa Síkely a korejského ministra průmyslu Chang Yanga.
Hlavním cílem nové spolupráce je podpora vodíkové mobility v České republice, především v oblasti nákladní a autobusové dopravy. Program se soustředí na pilotní projekty zaměřené na výrobu zařízení a vozidel i na jejich následný provoz. Česká automobilka ZEBRA GROUP je jedním z českých signatářů, který vyvíjí vlastní vodíkové vozidlo s označením HTZEBRA.
Společně se ZEBROU jsou dalšími českými signatáři smlouvy společnosti Tatra Trucks, Spolek pro chemickou a hutní výrobu, Orlen Unipetrol RPA, Vítkovice Cylinders, DEVINN, W.A.G. payment solutions (EUROWAG), ÚJV Řež, Zásilkovna a Iveco Bus. Za Korejskou republiku se účastní společnosti Hyundai Motor Company a Hyundai Glovis. Všechny společnosti sdílí názor, že v přechodu k ekologickým zdrojům energie bude hrát vodík velice důležitou roli.
Jednatel společnosti ZEBRA GROUP Petr Řihák k podpisu memoranda říká:
“Všude v západní Evropě už mezi výrobci nákladní i užitkové techniky panuje v podstatě absolutní konsensus: Nabídka nových typů pohonů vozidel, ať už elektro, nebo vodíku, se do několika let stane naprosto nezbytnou. V České republice před tímto faktem podle mě ještě trochu zavíráme oči. ZEBRA GROUP chce přistoupením k této mezinárodní spolupráci zejména urychlit vývoj svého vozidla s vodíkovým pohonem. Vnímáme to jako logické pokračování projektu užitkového vozidla s vodíkovým prodlužovačem dojezdu, na kterém ZEBRA již několik let spolupracuje s ÚJV Řež a SVÚM Čelákovice.”
Asociace H2Korea považuje tuto spolupráci za velkou příležitost v oblasti rozvoje vodíkových technologií v České republice. Současně je otevřena hledání nových partnerů pro spolupráci. Zapojí se také Hyundai Motor, který bude podporovat dodávky a vývoj systémů palivových článků, edukaci o vodíkovém průmyslu, výstavbu infrastruktury pro distribuci vodíku a nabíjení.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva