Poprvé po šesti letech bylo letos vyřazeno víc osobních aut, než bylo registrováno nových. Konkrétně došlo po prvních osmi měsících k registracím 128 956 nových vozů, ale za stejné období bylo z registru vyřazeno 136 366 kusů.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,To přestavuje poměr 0,95 ve prospěch nových registrací, zatímco například v uplynulých šesti letech se tento poměr pohyboval vždy nad hodnotou 1,1 a v roce 2015 byl dokonce 1,51.
Pro přesnost je dobré uvést, že ze zmíněných 136 366 vyřazených osobních automobilů, bylo 29 961 vyvezeno a u 106 405 byla zrušena jejich technická způsobilost a vozidla byla určena k fyzické likvidaci.
V tom je také rozdíl mezi významem termínu vyřazená, tedy i vyvezená, a zrušená (technická způsobilost vozidla). Zejména počet zrušených vozidel je letos meziročně absolutně i relativně vyšší. Za stejnou dobu bylo například loni zrušeno 101 022 a vyřazeno 125 261, zatímco v roce 2020 to bylo jen 97 889 zrušených a 118 950 vyřazených osobních vozů, na 131 410 nově registrovaných.
Ve třech předkovidových letech 2019, 2018 a 2017, které u nás byly opravdovými roky hojnosti a počty registrací nových osobních automobilů dosahovány rekordních hodnot (konkrétně bylo po osmi měsících registrováno 175 640, 193 252 a 185 292 kusů – a letos za stejné období to bylo jen 128 956), došlo k vyřazení 130 497, 127 935 a 143 566, a ke zrušení 105 484, 106 149 a 104 055 vozidel. Tyto údaje názorně ukazují, k jak významnému navýšení počtu i podílu vyřazení především starých osobních automobilů letos došlo.
Aby uvedené údaje nevyznívaly zase příliš optimisticky je pochopitelně nutné zohlednit první registrace dovážených ojetých automobilů, kterých jenom letos bylo za osm měsíců registrováno 114 798 kusů a v minulém roce za stejnou dobu 118 593, což se pochopitelně projevuje v pokračujícím stárnutí českého vozového parku.
Samotné stárnutí nad aktuální hranici 15,73 roku zřejmě letos nebude pokračovat tak razantně, jako v předcházejících letech, ale stejně dovoz ojetin stále degraduje úroveň průměrného stáří českých osobních automobilů.
Letošní poměr 0,95 registrací nových k vyřazeným osobním vozům k snad už konečně signalizuje, že by mohl u našeho vozového parku nastat alespoň mírný obrat k lepšímu, resp. mohlo dojít ke zpomalení jeho stárnutí. Přesto by si zrušení pro technickou nezpůsobilost s následnou fyzickou likvidací určitě zasloužilo množství vraků, které jsou sice stále „na číslech“, a už je určitě nikdo nikdy nezprovozní.
Stejně tak by mělo skončit fyzickou likvidací také nemálo ještě jezdících vozidel, která jsou opravdu provozně i ekologicky nebezpečná nejen pro jejich majitele, ale také vůči dalším účastníkům silničního provozu. V těchto případech je ale řada především na Stanicích technické kontroly a na dopravní policii, jejíž kontrolní benevolence umožňuje nebezpečná vozidla stále provozovat.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva