Podle pesimistických předpovědí ze začátku tisíciletí hrozila českému automobilovému trhu lavina levných vozidel dovezených z Číny. Tyto odhady se ale nevyplnily, v uplynulých dvou dekádách neotevřela v Praze svoje importní zastoupení jediná čínská automobilka.
Až letos se začaly objevovat první pokusy o dovoz vozidel z Říše středu. V létě začala pražská dealerská společnost M Motors dovážet auta s označením MG, což je sice původně britská značka, produkovaná ale v Číně. Začátkem listopadu se pak objevil oficiální importér čistokrevných čínských vozidel. Jde o značku Geely, která je mimo jiné majitelem švédského Volva.
Po dlouhém vyjednávání s Číňany se dovozcem stala 4. listopadu Grand Automotive Central Europe, která bude auta zajišťovat pro Maďarsko, Českou republiku a Slovensko.
Dohodu podepsali před novináři v budapešťském hotelu Four Seasons Gresham Palace Viktor Molnár, generální ředitel Grand Automotive a Cook Xue, výkonný zástupce generálního ředitele Geely Auto International Corporation. První vozy značky Geely by měly vyjet na silnice začátkem roku 2023. Prvním modelem, který bude uveden na náš trh, bude Geometry C s plně elektrickým pohonem. „Tato událost je v životě naší skupiny nesmírně důležitá, zejména s ohledem na obtížné výzvy, kterým v současné době čelí automobilové značky, které jsou v Evropě již známé a zavedené. Společnost Geely, jako jedna z největších čínských automobilových značek, nejenže vyrábí vysoce kvalitní vozidla, ale má také výrobní kapacity, aby mohla zákazníkům i potenciálním prodejcům dodávat vozidla v požadované kvalitě a množství, “řekl Viktor Molnár, generální ředitel Grand Automotive.
„V blízké budoucnosti je naším hlavním cílem správně umístit pozici značky, včetně modelu Geometry C, a vybudovat síť prodejců a poprodejních služeb. Vzhledem k tomu, že v tomto regionu zastupujeme několik značek, máme možnost využít logistické synergie a rychle a efektivně vybudovat celý logistický proces, a to jak pro vozy, tak pro díly,“ dodal Molnár.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva