Koncern Continental získal obří zakázky od automobilek na dodávky displejů přes celou palubní desku a OLED displejů, jejichž hodnota převyšuje 2 miliardy eur. Výrobce pokročilých technologií díky tomu v příštím roce dosáhne celkového objemu prodeje elektronických komponent do aut ve výši 7 miliard eur. Významnou roli ve vývoji a produkci této technologie zastává tuzemský závod v Brandýse nad Labem.
Velkoformátové displeje byly poprvé představeny v minulém roce a fungují v autech jako centrální vizuální rozhraní. Jejich nejnovější verze je plně integrovaná do designu interiéru vozu, kde displej pokrývá celou palubní desku, aniž by byl rozdělen na jednotlivé obrazovky. Velikost displeje se stává konkurenční výhodou automobilů a jednotlivých modelů. Technologie velkoformátových displejů využívá tzv. maticového podsvícení s lokálním stmíváním. To umožňuje ovládat každou LED individuálně a stmívat ji a rozjasňovat dle potřeby. Výsledkem je vysoký kontrast a kvalita obrazu.
Continental také díky OLED displejům přináší do globální produkce automobilů takzvané multidisplejové řešení, které má samoosvětlující funkci a nepotřebuje podsvětlení jako tradiční LC displeje (displeje z tekutých krystalů). Výsledkem jsou lehké a tenké jednotky, které díky svým kompaktním rozměrům otevírají výrazně větší možnosti v oblasti designu.
Velká část zmíněných displejů se vyvíjí i vyrábí v závodě v Brandýse nad Labem, který je současně největším závodem Continentalu pro elektroniku na světě. Loni tam uvedli do sériové výroby displejové řešení tvaru písmene L a velikosti pokrývající více než polovinu předního kokpitu. V příštím roce se do sériové výroby v brandýském závodě chystá výše uvedený velkoformátový OLED displej.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva