Po 3 letech on-line meetingů AutoSAP se letošní, 94. zasedání valné hromady Sdružení automobilového průmyslu, konalo opět fyzicky, tentokrát na půdě Škody Auto.
Zprávu o činnosti Sdružení v roce 2022 a vize na rok 2023 představil prezident Martin Jahn.
Mimo výzev, kterým český autoprůmysl čelí, zmínil i odpovídající aktivity, kterým se AutoSAP v proběhlém roce věnoval a bude i nadále. Nejde jen o CZ (ceny energií,…) a EU regulace (Euro 7/VII, CO2,…), ale i workshopy pro členy, sdílení know-how v rámci restartovaného jednání divizí, projekty na vzdělávání zaměstnanců, networkingové akce jako Automotive Leaders Forum či obchodní setkání jako mezinárodní dodavatelská konference CEE Automotive Supply Chain 2022 a řada dalších.
S osobními pohledy na aktuální složitou situaci přispěli i viceprezidenti AutoSAP Miroslav Dvořák, Dr. Robert Kiml a Petr Mašek.
Téma cen energií jednáním rezonovalo a Pavel Šolc, člen představenstva Skupina ČEPS přítomné seznámil jak s podrobnějším fungováním trhu s energiemi, tak i s výhledem dalšího vývoje české elektrizační soustavy.
Jaká opatření proti vysokým cenám energií pro období 2022-2023 přichystala vláda ČR představil ve svém vystoupení náměstek sekce průmyslu Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky Eduard Muřický.
Faktory aktuálního vývoje ekonomiky – zpomalující inflaci, sníženou spotřebu, nízkou míru zadlužení a nebezpečné tempo přiblížili v rozhovoru viceguvernér Česká národní banka Marek Mora a předseda správní rady The Aspen Institute Central Europe ivan Hodac.
V závěru valné hromady v řadách AutoSAP přivítal také tři nové členské firmy: Hronovský s.r.o. , zastoupenou panem Karel Prochazka, KIEKERT-CS, zastoupenou panem Tomášem Krajsou a Strojmetal Aluminium Forging.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva