Pracovníci Výzkumného energetického centra (VEC) při Vysoké škole báňské v Ostravě budou jezdit vodíkovým vozem Toyota Mirai. Toyota zvítězila ve výběrovém řízení, které centrum vyhlásilo. Dodavatelem vozu je Toyota Louwman Praha.
VEC propojuje vědu a výzkum s praxí. Součástí této strategie je budování vozového parku, který odráží současné energetické trendy.
Cena automobilu je 1,875 milionu Kč včetně DPH. Automobil je financovaný z vlastních a dotačních zdrojů. Výše dotace z fondu Next Generation EU je 500 000 Kč.
Auta využívají v každodenním provozu
VEC již disponuje elektromobily a plug-in hybridy. Centrum tak podporuje ekologický způsob dopravy a zároveň jeho pracovníci získávají praktické zkušenosti s moderními technologiemi. Pořízená auta jsou využívána v každodenním provozu pracovníků při výkonu jejich běžné pracovní činnosti.
„Naším cílem je využívat zakoupená auta včetně Mirai co nejvíce pro získání co největšího počtu provozních zkušeností a znalostí, zároveň pro osvojení nových způsobů ovládání u co největšího počtu řidičů,“ říká zástupce ředitele VEC Zdeněk Neufinger.
VŠB je jednou z prvních institucí v Česku, která se rozhodla rozšířit svůj vozový park o vůz s vodíkovým pohonem. Podle Martina Čiháka z Louwman Praha se možnosti pro nasazení Mirai postupně rozšiřují s tím, jak vznikají vodíkové čerpací stanice. „Plánujeme další podobné prodeje s využitím dotací na ekologickou mobilitu,“ dodal Čihák.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva