Seznam.cz Iva Lukačoviče kupuje od Zdeňka Porybného vydavatelství Borgis. Převzetí se uskuteční prostřednictvím dceřiné firmy Seznam.cz média, která má získat Porybného firmu Silky, mateřskou společnost Borgisu. Transakci už začal posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který o tom informoval.
„K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti vydávání periodického tisku a poskytování reklamy v periodickém tisku,“ uvedl antimonopolní úřad. Seznam.cz od roku 2013 vlastní 33,6 % akcií Borgisu.
Borgis je vydavatelem deníku Právo a dodává obsah pro zpravodajské weby Novinky.cz., Sport.cz a Super.cz. Ty Seznam.cz podporuje prostřednictvím odkazů na své domovské stránce, weby tak patří k nejnavštěvovanějším v Česku.
„Mohu potvrdit, že v pátek 23. prosince odešlo do datové schránky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže oznámení o spojení soutěžitelů. ÚOHS nyní stanovil lhůtu pro podání případných námitek a projednává výše zmínění oznámení. Veškeré naše postoje a plány tedy budeme zveřejňovat až s ohledem na výsledek a rozhodnutí ÚOHS,“ sdělila Médiáři mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.
Letos sedmasedmdesátiletý Porybný, před rokem 1989 zástupce šéfredaktora Rudého práva, založil Borgis v roce 1990 jako vydavatelství nástupnického listu, který se posléze přejmenoval na Právo. V Borgisu Porybný dosud je většinovým majitelem a zároveň šéfredaktorem Práva.
Jeho zástupcem v Právu je od října Petr Šabata. V letech 2020 a 2021 se tržby Porybného mediální firmy blížily 600 milionům Kč a v obou letech bylo vydavatelství ziskové. Loni zisk činil téměř 18 milionů Kč, předloni čtyři miliony. Lukačovičův Seznam.cz loni zvedl tržby o 13 % na 5,6 miliardy, jeho zisk před zdaněním se zvýšil o 22 % na 1,96 miliardy.
Podle výroční zprávy Borgis na konci loňského roku 2021 zaměstnával téměř 280 lidí. Tištěnému Právu – jako všem ostatním tuzemským deníkům – dlouhodobě klesá náklad.
Podle kanceláře ověřování nákladů tisku ABC ČR list letos v říjnu průměrně prodával něco přes 47.000 výtisků, z toho 53 % činil pultový prodej, 44 % předplatné a 3 % takzvaný ostatní prodej.
02.01.2023Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva