Ford začne letos montovat do vozů Mustang Mach-E 1 určených pro evropský trh lithium-železo-fosfátové (lithium iron phosphate, LFP) baterie. Současně investuje 3,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 78 mld. Kč) do výstavby továrny na baterie LFP v americkém Michiganu. Závod s názvem BlueOval Battery Park Michigan bude otevřen v roce 2026.
Diverzifikace a lokalizace dodavatelského řetězce baterií přímo v regionech, kde Ford elektromobily vyrábí, zlepší dostupnost těchto vozů pro zákazníky a zároveň posílí spotřebitelskou poptávku. V rámci svého plánu Ford+ chce značka v letošním roce dodat zákazníkům 600 000 elektromobilů a do konce roku 2026 navýšit objem dodávek až na dva miliony elektromobilů ročně.
Zavedení baterií LFP umožní Fordu vyrábět více elektromobilů a nabízet zákazníkům širší výběr. Současně tento krok přispívá k cíli divize Model e dosáhnout do roku 2026 8% EBIT marže.
„Jsme odhodláni stát v čele elektromobilní revoluce, a to znamená investovat do technologií a pracovních míst, které nás udrží v čele této globální transformace našeho odvětví,“ řekl předseda představenstva Bill Ford.
Výhody baterií typu LFP
Rozšíření nabídky baterií o typ LFP (vedle NCM, nikl-kobalt-manganové) umožní zákazníkům Fordu vybrat si elektromobil s takovými vlastnostmi baterie, které nejvíce odpovídají jejich potřebám.
Baterie LFP jsou velmi odolné a lépe snášejí častější rychlonabíjení. Další předností je, že nevyžadují tolik drahých a vzácných materiálů, po kterých je již dnes silná poptávka. Výroba levnějších baterií ve velkém měřítku pomůže Fordu udržet nebo ještě více snížit ceny elektromobilů pro zákazníky. Baterie LFP budou pohánět celou řadu cenově dostupných osobních i užitkových elektromobilů Ford nové generace, které jsou ve vývoji.
„Modelová řada elektromobilů Ford vzbudila obrovskou poptávku. Plníme své závazky, protože díky rozšiřování výroby LFP i NCM baterií začnou tisíce, a brzy pak miliony zákazníků využívat výhod elektromobilů Ford se špičkovou a odolnou konstrukcí baterie, které budou postupem času stále dostupnější,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Fordu.
Ještě před otevřením nové továrny na baterie v michiganském Marshallu uvede Ford letos na klíčových světových trzích baterie LFP pro Mustang Mach-E a v roce 2024 pro F-150 Lightning, což přispěje ke zkrácení dodacích lhůt.
Technologie LFP pomáhá snížit závislost na kritických nerostných surovinách jako nikl a kobalt. Proto perfektně zapadá do úsilí Fordu vybudovat pro své elektromobily takový dodavatelský řetězec, který bude dodržovat stejné standardy udržitelnosti a lidských práv jako samotná automobilka.
Ford se zavázal investovat do roku 2026 celosvětově do elektromobilů více než 50 miliard dolarů (v přepočtu přibližně 1,1 bilionu Kč) a dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality ve všech svých vozidlech, provozech i dodavatelském řetězci. Společnost si také klade za cíl dosáhnout do roku 2035 nulových emisí u všech vozidel prodávaných v Evropě a současně uhlíkové neutrality napříč svými evropskými zařízeními, logistikou i dodavateli.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva