Evropská komise navrhuje, aby se emise u nových nákladních vozidel do roku 2040 snížily o 90% a v roce 2030 byly všechny nové městské autobusy bezemisní.
Emise z těžkých vozidel se od roku 2014 meziročně zvyšují. Jedinou výjimkou byl rok 2020, kdy kvůli pandemii Covid -19 došlo k omezení dopravy. Nejrychleji rostoucí množství emisí lze zaznamenat především v nákladní dopravě, jelikož roste poptávka po silniční dopravě, která by měla dále růst i v budoucnu.
„V roce 2019 byly emise z nákladní dopravy o 44 % vyšší než emise z letecké dopravy a o 37 % vyšší než emise z dopravy námořní,“ říká Evropská komise.
Převážná většina evropských těžkých vozidel je dnes poháněna spalovacími motory, které využívají z velké části dovážená fosilní paliva (99 %). Podle Komise to zvyšuje energetickou závislost EU a přispívá k současné volatilitě trhu s energií. Komise zároveň usuzuje, že stávající emisní normy pro těžká vozidla nejsou v souladu s evropskými klimatickými cíli, byť pocházejí z roku 2019. „Současná legislativa nezajišťuje dostatečně jasný dlouhodobý signál pro investory a nezohledňuje novou realitu energetického sektoru a rychlé změny v odvětví výroby těžkých vozidel ve světě,“ vysvětluje Komise.
Proto přišla s novými emisními normami pro dopravu. Komise předložila návrh s cíli, které od roku 2030 sníží emise nových těžkých vozidel.
„Nákladní automobily, městské autobusy a autokary totiž způsobují přibližně 6 % celkových emisí skleníkových plynů v EU a více než 25 % emisí ze silniční dopravy. Díky navrhovaným přísnějším normám by tak mohl tento segment silniční dopravy přispívat k přechodu na bezemisní mobilitu a pomohl by EU dosáhnout cílů, které si stanovila v oblasti klimatu a nulového znečištění,“ uvádí Komise.
Návrh postupně zavádí přísnější normy pro emise oxidu uhličitého pro téměř všechna nová těžká vozidla s certifikovanými emisemi CO2, a to následovně (ve srovnání s úrovněmi v roce 2019): 45% snížení emisí od roku 2030, 65% snížení emisí od roku 2035, 90% snížení emisí od roku 2040.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva