Česko nepodpoří zákaz spalovacích motorů v nových autechv roce 2035, pokud nebude možné využívat syntetická paliva. Takový je postoj ministra dopravy Martina Kupky. V této věci bude Česko postupovat společně s Německem.
Syntetická paliva vznikají chemickou cestou a nikoliv z ropy. Jejich spalování produkuje výrazně čistší emise. Podle ministra dopravy Martina Kupky se už na to automobilový průmysl postupně adaptuje.
„V zahraničí už v tuto chvíli probíhají velké technologické projekty, které právě řeší výrobu těch syntetických paliv. Ona na tom bude do budoucna závislá i letecká doprava. Nám jde především o to, aby i automobilový průmysl měl alternativy,“ řekl ministr dopravy a místopředseda ODS Martin Kupka v pořadu Impulsy Honzy Benešovského na Rádiu Impuls.
Podle něho by měly firmy postupně sázet na inovace a technologické cesty. Dopad na majitele aut v případě používání syntetických paliv by měl být podle ministra minimální.
„Motory žádnou úpravu potřebovat nebudou, nebo zcela minimální. Už v roce 2026 se bude využívat při závodech Formule 1. Prozradím, že německé automobilky už vyvíjejí syntetický benzin i naftu. Záměr je jednoznačný, a to zmírňovat dopad na životní prostředí,“ prohlásil Kupka.
Ministr dopravy se minulý týden dohodl na společném postupu s Německem. Jeho tamní protějšek Volker Wissing prohlásil, že spor mezi Evropskou komisí a členskými státy o výjimce pro syntetická paliva je na dobré cestě k vyřešení.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva