BeRider od Škoda Auto DigiLab po zimní pauze zahajuje novou sezónu. Všechny její elektroskútry prošly údržbou a s blížícím se jarem jsou opět k dispozici uživatelům. Od pondělí 6. března je v provozu bezmála 200 strojů a další budou přibývat.
Novinkou pro začátek sezóny je možnost delší rezervace skútru. BeRider také od firmy Ecobat získal “Osvědčení o přínosu pro životní prostředí” za příkladnou recyklaci vyřazených elektrobaterií.
Rok 2022 byl pro platformu BeRider úspěšný. Dosvědčuje to například to, že její uživatelé překonali v celkovém nájezdu 1 200 000 kilometrů. Uskutečnili téměř čtvrt milionu jízd. A nejaktivnější uživatel ujel během uplynulého roku Prahou na skútru dokonce 4 519 kilometrů. Ve spolupráci s některými městskými částmi se také podařilo rozšiřovat síť parkovacích stání pro jednostopá vozidla. Například Praha 7 jich má už 18.
„Letos bychom chtěli minimálně vyrovnat výsledky z roku 2022. A týká se to i oblasti recyklace vyřazených baterií, která je neodmyslitelně spjatá s elektromobilitou a cirkulární ekonomikou, jejíž jsme součástí. Za recyklaci 235 kilogramů baterií jsme si vysloužili ‘Osvědčení o přínosu pro životní prostředí’ od společnosti Ecobat,“ říká CEO BeRider Jan Charouz.
Ze zpětně odebraných a následně recyklovaných vysloužilých baterií se za celý loňský rok získalo 176 kilogramů druhotných surovin. Ty poslouží na výrobu nových produktů, například dobíjecích baterií nebo akumulátorů, ale také třeba příborů či šperků.
Pro zvýšení komfortu uživatelů připravil BeRider na novou sezónu novinku, po které už nějakou dobu volali sami uživatelé. Tou je možnost delší zpoplatněné rezervace. 10 minut je stále zdarma, dalších 60 minut je pak zpoplatněno částkou 2 Kč za minutu.
Přes zimu měly skútry prázdniny, čehož platforma využila, aby co nejlépe stroje připravila na novou sezónu. Všechny prošly důkladnou údržbou a bylo nutné je pořádně vyčistit a zajistit každoroční povinnou STK. Revizí prošly všechny baterie a nabíječky a opraveny byly všechny stroje, které během předchozího provozu zažily menší či větší opotřebení. Doplněno bylo také chybějící vybavení skútrů. Všechny nutné práce se týkají i další stovky strojů, které začnou po Praze jezdit během dubna.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva