Podíl operativního leasingu na způsobu pořízení nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku vzrostl za posledních pět let o 16 procentních bodů na 44 procent.
Znamená to, že téměř každé druhé nové auto na trhu bylo pořízeno touto formou, vyplývá to z údajů největších leasingových firem.
Největšími hráči na trhu jsou ŠkoFin, ALD Automotive, Arval CZ a Lease Plan, nováčkem je od loňska Kinto One od Toyoty.
Prudký nárůst podílu operativního leasingu byl zejména mezi lety 2019 a 2020, tedy na začátku covidové epidemie. V té době ale zároveň došlo k výraznému propadu celkových prodejů nových vozů, takže i když podíl leasingu vzrostl, absolutní počet takto pořízených vozů se v letech 2020 až 2022 příliš nezvyšoval. Výraznější absolutní nárůst lze vzhledem k vývoji v prvním čtvrtletí čekat až letos.
Zajímavý je také vývoj podílu privátních zákazníků na celkovém trhu. Ti například u Toyoty tvořili v roce 2019 64 procent a v současnosti je to 21 procent. Většinu aut tak u Toyoty momentálně pořizují firmy.
„Aktuální data ukazují, že operativní leasing je u zákazníků stále vyhledávanější. Nejčastější jsou smlouvy na 36 měsíců a následuje 48 měsíců. Naopak podíl krátkodobých smluv v délce 12 nebo 24 měsíců je na ústupu,” říká Petr Najman, manažer značky Kinto.
Kinto One od Toyoty ponechává vůz celou dobu životního cyklu v autorizované síti automobilky. Zákazník si přebere auto u svého prodejce a tam se následně vrací řešit servisní, pneuservisní i pojistné události. Za vůz platí fixní měsíční částku, v které jsou obsaženy všechny služby spojené s provozem vozidla.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva