Manažeři Porsche Česká republika bilancovali 17. ledna v pražském Alcronu uplynulý rok.
Největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky se tak vrátil k meziročnímu růstu, který dosáhl 11,0 %, což koresponduje s vývojem celkového českého trhu. Ten v roce 2023 zaznamenal 221 422 registrací nových osobních a lehkých užitkových automobilů – o 15,3 % více než v roce 2022. Společnost Porsche Česká republika si tak s tržním podílem na trhu 15,8 % udržuje své vedoucí postavení mezi importéry.
„Rok 2023 byl pro nás z hlediska dodávek zákazníkům úspěšný a po covidových problémech jsme se vrátili k růstu. Dařilo se zejména značkám Audi a Volkswagen Užitkové vozy, ale úspěšní jsme byli i na poli aftersales, kde se nám podařilo plně vytížit kapacitu našich autorizovaných servisů,“ říká Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika.
„Tento růst však byl tažen zejména dodávkami vozidel objednanými v minulých letech. Zhruba od druhého kvartálu se poměr mezi poptávkou a nabídkou překlopil a v důsledku celkové ekonomické situace začala klesat poptávka jak u soukromých, tak i korporátních zákazníků. Velmi negativní vliv měla nejen vysoká inflace, ceny energií ale i vysoká úroková míra, a tedy drahé financování, což silně ochladilo poptávku u firemní klientely.“
Pro rok 2024 Porsche Česká republika očekává v souladu s prognózami analytiků stagnaci nebo mírný pokles celkového trhu nových osobních vozidel.
„Přesto jsme opatrnými optimisty,“ říká Jan Hurt. „Věříme, že ve druhé polovině roku očekávaný pokles inflace, nižší úroková míra a tím dostupnější financování trh zase postupně nastartuje. Budeme nadále pokračovat i v naší elektrické ofenzivě a uváděním nových bezemisních modelů přispívat ke zlepšování životního prostředí a plnění našich klimatických závazků,“ řekl Hurt.
19.01.2024Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva