Japonské automobilky bodují celkově i v jednotlivých statistikách SUV, trucků a sportovních vozů. První příčku přitom téměř vždy obsadil model značky Toyota.
Výroba osobních aut v Česku loni klesla o 19,2 procenta na 1,15 milionu vozů. Po nejprudším poklesu v historii způsobeném zejména omezeními kvůli koronaviru se tak vrátila na úroveň roku 2014.
České registrace vozů značky Škoda loni sice klesly o 13 %, klesaly ale pomaleji než trh, což výrazně navýšilo její tržní podíl. Značce se dařilo i mezi ojetými vozy.
Po plug-in hybridním „er-esu“ a plynovém G-Tecu se mi do rukou dostala motorizace oslovující podstatně širší spektrum zákazníků. Modrý kombík má pod kapotou základní litrový tříválec spojený s manuálem.
Pestrobarevný Volkswagen Polo původně vznikl jako marketingový nástroj, později se však začal vyrábět, a to s označením Harlekin. Nyní se po letech vrátil.
Spekulace se potvrdily, novým přírůstkem do modelové rodiny Porsche Taycan je nejdostupnější verze, která se již loni v létě představila pouze na čínském trhu.
Úspěšný automobilový reprezentant v závodech do vrchu Tomáš Vavřinec (Mitsubishi Lancer Evo) ovládl v kategorii speciálních vozů osmý ročník nejmladšího automobilového mistrovství republiky, což jsou motoristické sprinty.
Nová kategorie Hypercar pro 24 hodin Le Mans vyžaduje i stavbu odvozeného silničního vozidla. Vedle Toyoty na takovém projektu pracuje i německý tým ByKolles.
Prodeje nových aut v Evropě loni silně ovlivnila pandemie koronaviru. Škoda však patří mezi značky se spíše nižším poklesem, spolu s Toyotou či Volvem.
Před rokem při své premiéře na Dakaru dojel motocyklový jezdec Martin Michek (Orion – Moto Racing Group) na 23. místě a byl třetí nejlepší v hodnocení nováčků.