Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Cyklistické přilby

cyklistická přilbaCyklisté jsou společně s chodci nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu, a to vzhledem k tomu, že je nechrání ani plech karoserie, ani jiné prvky pasivní bezpečnosti. Statistika ukazuje, že nejohroženější částí těla každého cyklisty při pádu je skutečně hlava. Přibližně při polovině všech pádů s úrazem dojde k poranění hlavy, přičemž desetina z těchto zranění je tak vážná, že může ohrozit život.

Proč používat přilby

     Přilba představuje důležitou součást výbavy, přičemž u dětí je ještě důležitější. Stejně jako u dětské sedačky je i zde důležitá kvalita. Rovněž přilby musí mít tzv. schvalovací značky (Atest 8 SD) a schvalovací doložku, kterou musíte najít na každém kusu.

     Velmi důležité, zejména u dětí, však je, aby cyklistovi přilba dobře padla a současně se mu i líbila. Z tohoto důvodu je nejlepší vybírat a kupovat přilbu s dítětem, které tak k ní získá vztah. Dítě musí umět s přilbou také správně zacházet. Pokud přilba neprojde „crashtestem“, tedy pokud cyklista s ní nespadne, může sloužit i řadu let. Pokud však „havaruje“, pěnová výplň tlumící a rozkládající náraz se rozpadne a musí se koupit nová.

Viditelnost cyklistů

     Přilba snižuje výrazně procento poranění hlavy při nehodě. Podle statistik je riziko úmrtí pro cyklistu s přilbou téměř dvacetkrát nižší, mnohem méně hrozí i další zranění hlavy: fraktur je jen pětina, poškození mozku polovina a stejně tak měkkých částí hlavy. Poranění hlavy mívají navíc závažné důsledky – mohou zanechat trvalé následky (epilepsii, poškození mozku, trvalé bolesti hlavy, poruchy rovnováhy, potíže se soustředěním, agresivitu). O významu této bezpečnostní pomůcky hovoří ještě jedno číslo: tři čtvrtiny všech úmrtí cyklistů způsobí zranění hlavy! Smrt dospělého může nastat už při rychlosti 11 km/h, dítě se zabije při souhře nešťastných náhod i při nižší rychlosti.

     V zákoně č. 361/2000 Sb. , je tato problematika upravena v § 58 odst. 1

18.09.2006SDA

Informace odjinud

Bez změny emisních poplatků se vraků nezbavíme, hájí návrh jeho tvůrce

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se emisní poplatky platí za auta starší deseti let. Za převod starších aut plnících emisní normy Euro 3 a Euro 4 by se měl platit ekologický poplatek deset tisíc, respektive pět tisíc korun, navrhuje svaz. Důvod, proč úpravu navrhli vládě, vysvětluje prezident svazu Tomáš Prouza.
Celý článek na iDNES.cz >>

Yamaha vidí budoucnost skútrů v elektrické energii

Tokio se stane místem světové premiéry pro dvojici konceptů moderních elektrických skútrů značky Yamaha, představující alternativu k dnešním stopětadvacítkám a padesátkám.
auto.cz

Kawasaki Ninja 650 dostala pro rok 2020 novou tvář

Kawasaki Ninja 650 se pro modelový rok 2020 dočkala poměrné výrazné změny vzhledu, jejímž cílem je vizuální přiblížení k ostřejším nositelům jména Ninja.  
auto.cz

Fotogalerie: Kvalifikace, Velká cena Japonska 2019 a titul pro Mercedes

Výběr fotografií ze superneděle v Suzuce, která přinesla kvalifikaci i závod. A emoce byly v průběhu dne u mnoha týmů značně odlišné. Mercedes získal titul.
auto.cz

Jak postupovat při nehodě s cizincem? Buďte důslední!

Česká republika se jako tranzitní země jen hemží auty se zahraniční poznávací značkou. S rostoucím počtem takových vozidel stoupá i riziko nehody. Co dělat, když vás někdo takový nabourá?
auto.cz

Aerodynamický skvost Bertone Mantide s technikou Corvette ZR1 čeká na nového majitele

Bertone Mantide představuje plně funkční koncept, který je jedním z posledních automobilů z návrhářského studia jednoho z nejslavnějších italských designérských domů.
auto.cz

Auta mého srdce: Souboj dvou generací. Které BMW je lepší?

První generace BMW M3 a aktuální M2 Competition toho mají hodně společného. Jsou to nejmenší „emka“ své doby, mají stejnou koncepci i typ karoserie. Jinak jde o auta odlišná původem svého vzniku, filozofií i způsobem jízdy. Ke každému z nich mám osobnější vztah, než by bylo zdrávo, a přesto – nebo právě proto – prostě nedokážu určit, které je lepší.
Celý článek na iDNES.cz >>

Seat obohacuje nabídku pro Leon. Nabízí zvýhodněný paket FR Black Matt

Nově nabízený paket chce dále zdůraznit sportovní eleganci modelu Leon. Poskytuje ale také výbavu navíc.
auto.cz

V Japonsku vyhrál Bottas. Mercedes si zajistil oba tituly

Ferrari zahodilo kvalifikační výsledek už v prvním kole. Závod vyhrál Valtteri Bottas před Vettelem a Hamiltonem. Mercedes má oba tituly. Mezi jezdci se už bude rozhodovat jen mezi Hamiltonem a Bottasem.
auto.cz

Kawasaki pokračuje v postupném odhalování své novinky s kompresorem

Kawasaki prostřednictvím nového videa připomíná premiéru nového modelu s přeplňovaným motorem a zároveň odhaluje jeho siluetu i označení.  
auto.cz

Lamborghini chystá ostrý Aventador SVR. Bude to supersilné okruhové rozloučení s nehybridy?

Budoucnost supersportovních Lamborghini bude ve znamení elektrifikace. Ještě předtím ale v Sant‘ Agatě chystají velkolepou rozlučku s nehybridy.
auto.cz

Start dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Co nemá, to nepotřebujeme

V roce 1989 se stal Fiat Tipo evropským autem roku. Novodobé tipo sice ceny nesbírá, ale reprezentuje nekomplikované auto za solidní peníze. Jak obstojí v našem ročním testu?
auto.cz

Scania u hasičských vozidel sází i na alternativní paliva

 Scania představuje hasičská vozidla pro nasazení na letištích, jejichž pohonné jednotky mohou kromě motorové nafty spalovat i hydrogenovaný rostlinný olej.
auto.cz

Autofotka týdne: Král českého designu má známku

Nová poštovní známka připomíná krále českého průmyslového designu – je na ní jeho supertatra. Pulmilionová edice příležitostné poštovní známky Český design: Václav Král vzdává hold jednomu z nejvýznamnějších průmyslových designérů.
Celý článek na iDNES.cz >>

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.