Termíny letních školních prázdnin tradičně nejsou v rámci Evropské unie jednotné. Čeští školáci a středoškoláci si budou zaslouženého volna užívat od 29. června do 1. září.
Podobně tomu bude v Belgii, Irsku a na Slovensku. Nejdříve začaly školní prázdniny v Lotyšsku, a to 3. června. Velmi podobné to mají v Itálii, kde byl prvním prázdninovým dnem již 8. červen. To bavorští školáci a studenti středních škol si počkají až do 29. července, prázdniny jim však skončí až 9. září. Ovšem nejdéle si budou letního volna užívat školáci na Maltě, a to až do 25. září. Zde navíc trvají prázdniny celé tři měsíce. Podobně je tomu v Portugalsku.
S letními školními prázdninami se ovšem pojí i hlavní sezona dovolených. „Miliony motoristů budou nejen přejíždět naším kontinentem ze státu do státu, ale i poznávat krásy a zajímavosti svých vlastních zemí. Mnoho lidí také využije dnů volna a příznivého počasí k návštěvě svých blízkých. Často též vyrazí na své chaty či chalupy. Zkrátka vypukne každoroční stěhování národů. A kočovat budou i Češi. Na silnicích a dálnicích celé Evropy bude rušno po celé letní období, nicméně se zvýšeným provozem, a tedy i nemalými dopravními komplikacemi, bude třeba počítat v období začátku a konce školních prázdnin,“ říká Libor Budina z Autoklubu ČR. Motoristé si znovu připomenou nekonečné kolony pomalu se vlekoucích vozidel, které nejednou na dlouhé desítky minut a v případě vážnějších nehod na celé hodiny zcela znehybní. V každém případě se vyplatí vyhnout se cestování v době, kdy v dané zemi začínají či končí školní prázdniny. „Termín, kdy vyrazíme na dovolenkový pobyt, či se z něho naopak budeme vracet, se určitě vyplatí pečlivě naplánovat. A také je dobré předem zjistit, kde může začít doprava váznout, a raději si v předstihu připravit záložní objízdnou trasu pro případ vážnějších komplikací. V některých německých spolkových zemích začínají prázdniny až na konci července. Během posledního červencového víkendu mohou tranzitující motoristy překvapit nekonečné proudy pomalu se vlekoucích vozidel nejen v Německu. A srpen je měsícem, kdy se tradičně celá Francie stěhuje ze severu na jižní pobřeží. Na samém počátku tohoto měsíce i v jeho závěru je proto třeba se v zemi galského kohouta smířit s nemalými dopravními komplikacemi,“ radí Roman Budský z Platformy Vize 0.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva