V britském výrobním závodě v Oxfordu, kde se od roku 1959 montovalo klasické Mini, byl vyroben desetimiliontý automobil této značky s bohatou tradicí. Jubilejní vozidlo, které sjelo z výrobní linky, je modelem z edice MINI 60 Years Edition.
Poté se tváří v tvář setkalo s prvním malým automobilem, jaký zde byl vyroben. Klasické Mini z roku 1959 a ediční model z roku 2019 pak spojily své síly s dalšími 60 vozy značky, přičemž každý z nich byl vyroben v jednom roce výroby. Všechny se následně v konvoji vydaly na cestu do Bristolu, kde tisíce fanoušků slaví největší mezinárodní narozeninovou oslavu britského originálu na setkání International Mini Meeting, konaném v neděli 11. srpna.
Výročí slavící 60 let existence značky svědčí o nepřetržité popularitě MINI i ve 21. století. Alec Issigonis, génius, který v roce 1959 klasické Mini navrhl, zkonstruoval úžasný milník automobilové historie. Jeho koncepce s napříč uloženým motorem v přední části společně s převodovkou namontovanou pod motorem, koly umístěnými v rozích automobilu a také s výklopným víkem zavazadlového prostoru nabídla maximální vnitřní prostor na minimální ploše. Konstrukce vozu také zaručila úžasně agilní jízdní vlastnosti a stala se vzorem pro moderní malé a kompaktní automobily. Do roku 2000 bylo po celém světě prodáno kolem 5,3 milionu kusů klasického Mini.
Globální úspěch této značky znovu odstartoval o pouhý rok později. Od opětovného uvedení značky na trh je MINI skutečným originálem prémiového segmentu malých automobilů. Reinterpretace nenapodobitelného designu, nepřekonatelné potěšení z jízdy, které je mezi konkurencí zcela jedinečné, a individuální styl značky negenerují pouze nadšení ve třídě malých automobilů, tyto charakteristické vlastnosti umožňují MINI neustále získávat v segmentu kompaktních prémiových automobilů nové cílové skupiny. A další éra značky se již chystá. V listopadu 2019 bude rovněž v Oxfordu zahájena výroba plně elektrického MINI Cooper SE (kombinovaná spotřeba paliva: 0,0 l/100 km, kombinovaná spotřeba elektřiny: 16,8–14,8 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 0 g/km). Díky tomu budou v blízké budoucnosti zažívat typický MINI zážitek plný potěšení z jízdy a individuality také řidiči elektromobilů.
Jen loni se ve 110 zemích prodalo téměř 400 tisíc vozů MINI. To znamená, že prodejní čísla moderního MINI velmi rychle dotahují historického předchůdce. V oxfordském výrobním závodě MINI v současné době vznikají 3- a 5dveřová MINI, společně s MINI Clubman. Každý den se zde vyrobí až 1000 vozidel. MINI Cabrio a MINI Countryman sjíždějí z výrobní linky u nizozemského partnera VDL NedCar.
„Vidět, jak z naší výrobní linky tady v Oxfordu sjíždí desetimiliontý automobil, byl pro všechny zaměstnance okamžik hrdosti. Někteří z nich mají v rodině členy, kteří zde vyráběli ještě klasická Mini,“ vysvětloval Peter Weber, vedoucí výrobního závodu MINI v Oxfordu. „Tohle je nádherná kapitola historie MINI a důkaz vášně, jakou naši zákazníci pro tento velmi speciální britský automobil mají.“
Před tímto výročím zveřejnilo MINI na sociálních sítích příspěvek, ve kterém britskou komunitu značky žádalo o sdílení osobních příběhů ze 60leté historie MINI s ostatními fanoušky. Obrovský ohlas umožnil shromáždit typická vozidla z každého výrobního roku mezi lety 1959 až 2019, která se následně vystavila při příležitosti oslavy výroby výročního MINI v oxfordské továrně. Vrcholem tohoto výjimečného setkání byla spanilá jízda na mezinárodní setkání International Mini Meeting v Bristolu. V čele konvoje jelo úplně první vyrobené klasické Mini. Má registrační značku 621 AOK, která je mezi fanoušky MINI velmi dobře známá. V závěsu ho v chronologickém pořadí následovali protagonisté 60 let historie, přičemž tento impozantní výroční průvod uzavíral desetimiliontý vyrobený kus značky.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva