Do provozu byla letos uvedena 200. plnicí stanice na stlačený zemní plyn (CNG). Celkový počet plnicích stanic je podle Českého plynárenského svazu (ČPS) již 202. Do konce roku by měly být otevřeny ještě další až 3 stanice.
Podle evidence Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) jich ke konci září přibylo za rok zpětně 27. Celkem jich MPO evidovalo 186. Aktuálně je však v Česku podle ČPS plnicích stanic už přes 200.
„Dvoustá plnicí stanice byla otevřena v říjnu v Šumperku společností innogy, která současně provozuje největší síť plniček CNG. Díky akvizici společnosti CNGvitall na přelomu roku tvoří její síť přes šedesát stanic,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje CNG karty.
Další CNG stanice však průběžně přibývají. „V současnosti je v provozu již 202 veřejných plnicích stanic CNG. Ty nejnovější byly otevřeny v Přerově a v Ostravě-Hrabové. Do konce roku 2019 lze očekávat zprovoznění ještě asi dvou až tří veřejných plniček CNG,“ doplňuje Veronika Vohlídková, ředitelka legislativně-strategického odboru Českého plynárenského svazu. Podle ČPS roste za 16 let sledování průměrná roční spotřeba CNG v ČR asi o 30 %. V posledních dvou letech to pak bylo 13,9 % v roce 2017 a 12,2 % v roce 2018. Měsíční odběry prostřednictvím CNG karet nákupní aliance Axigon brzy překročí 60 000 kg a jsou dvojnásobné oproti odpovídajícím měsícům loňského roku. Za celý rok 2019 se odběry CNG u členů Axigonu zvýší podle odhadu firmy meziročně o 80 %.
Vyššímu využití CNG nahrává podpora státu, ale i zvýhodnění pro firmy a podnikatele.
„Ačkoliv se od roku 2020 zvýší daň z CNG, aby byla splněna její minimální úroveň vyžadovaná směrnicí EU – nově to budou 2 koruny a 80 haléřů za metr krychlový –, je CNG stále ve srovnání s konvenčními palivy výrazně levnější. Stát nadto garantuje, že v letech 2021 až 2025 daň nezvýší nad 3 koruny za metr krychlový,“ vysvětluje Damir Duraković.
„Díky silné vyjednávací pozici firem sdružených v naší alianci jsme navíc schopni poskytovat slevu 2 Kč/kg pro držitele našich CNG karet v síti innogy, která od letošního roku tvoří skoro třetinu trhu,“ dodává Damir Duraković.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva