Dle statistiky dopravní nehodovosti je v ČR prokázána vina mladým řidičům ve věku do 24 let v každé desáté dopravní nehodě. I přes meziročně mírně klesající tendenci je však počet usmrcených či těžce zraněných lidí při těchto nehodách stále alarmující.
Aktuální statistické údaje o dopravní nehodovosti na území České republiky v roce 2019 potvrzují usmrcení 84 osob* a těžká zranění u 272 osob* v případech, kdy nehodu zavinil mladý člověk ve věku do 24 let řídící motorové vozidlo.
„Jako zcela nezbytné vidím v této situaci především zvýšení zodpovědnosti právě na straně mladých řidičů. Auto totiž není jen symbolem svobody, rychlosti či sociálního statusu. V nezkušených a nezodpovědných rukách se z něho může velmi lehce stát zbraň, která trvale změní životy řady nevinných lidí,“ upozorňuje Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh, která sdružuje záchranářské subjekty a další instituce, s nimiž vyvíjí a realizuje projekty, týkající se informování, vzdělávání a prevence v oblastech běžných rizik a mimořádných událostí. Dlouhodobě realizovaným projektem je mimo jiné kampaň Ty to zvládneš.
Mladí lidé často inklinují při jízdě motorovým vozidlem k přeceňování svých schopností a jejich nezkušenost si nezřídka vybere na silnici tu nejvyšší daň – lidský život či vážná zranění. „Ze statistik vyplývá, že mladí řidiči ve věku do 24 let zaviní každou desátou dopravní nehodu. Na svědomí mají ale každého šestého mrtvého nebo těžce zraněného,“ doplňuje údaje ppor. Miroslav Kolda, vedoucí Oddělení silničního dohledu Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje.
Potvrzuje se rovněž, že pravděpodobnost usmrcení u dopravní nehody zaviněné mladým řidičem je až o 75 % vyšší než u ostatních dopravních nehod. Právě při fatálních nehodách mladých řidičů zahynou obvykle dva nebo více účastníků. Tito řidiči, více než sebe samotné, ohrožují v mnoha případech ostatní účastníky silničního provozu a často právě své spolujezdce. Například sedm z deseti mladých dívek, které na území států Evropské unie zahynou v automobilu, umírají jako spolujezdkyně svých vrstevníků.
Příčin dopravních nehod mladých řidičů je hned několik.
„Vedle řidičské nezkušenosti je často na vině agresivní nebo nebezpečné chování, vyhledávání adrenalinových situací, často ve spojení s alkoholem nebo s drogami,“ potvrzuje důvod tragických následků nehod na silnici MUDr. Jiří Smetana, ředitel Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje a dodává: „Pomoci může i okolí řidiče, pokud si jeho kamarádi sednou k němu do auta i ve chvíli, kdy vědí, že je pod vlivem drog nebo alkoholu, není to projev jejich důvěry, ale jejich lehkovážnosti.“
Řešení tohoto problému má především preventivní charakter. „Řidič se za zkušeného považuje po ujetí jednoho sta tisíce kilometrů, to je ale v autoškole nemožné. Pokud by ale mohl své první dva až tři tisíce kilometrů absolvovat po boku zkušeného řidiče, pravděpodobnost dopravní nehody by se tím výrazně snížila,“ navrhuje plk. Mgr. Pavel Žíha, vedoucí Odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Karlovarského kraje.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva