Mostecký autodrom po vynucené pauze znovu ožívá. V červenci tam bude opět možné mazat trestné body. Most nabízí školení bezpečné jízdy s odpočtem bodů v učebnách a na výcvikových plochách polygonu už od jeho zavedení v roce 2008.
„Už dříve jsme mohli obnovit testování a tréninky jednotlivců a týmů. Fungují opět kurzy bezpečné a sportovní jízdy, a to včetně školení s následným odpočtem bodů. Hříšníci, kteří je nasbírali za přestupky za volantem, tak mají po pauze znovu šanci svému kontu ulevit. Nejbližším termínem je sobota 11. červenec. Zájemci se mohou zaregistrovat zde,“ upřesnila ředitelka polygonu společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.
Řidiči se školí pod dohledem instruktora bezpečné jízdy vždy od 08:00 do 15:00 hodin, absolvují teoretickou výuku a praktický výcvik. Školení zahrnuje teorii řízení, výčet nejčastějších příčin dopravních nehod a způsob jejich předcházení, důsledky protiprávního jednání řidičů motorových vozidel či prevenci řešení mimořádných událostí v silničním provozu.
Školení je možné absolvovat vždy jen jednou v kalendářním roce, splnit veškeré nutné podmínky řidiči musejí v týdenní lhůtě před samotným školením. Je určeno pro řidiče, kteří mají ke dni podání žádosti v registru řidičů body za jednání zařazené do hodnocení za porušení povinností podle zvláštního právního předpisu. Nesmějí mít v součtu zaznamenáno více než deset bodů, zároveň žádný z přestupků nesmí být ohodnocen šesti a více body. Potvrzení o absolvování školení bezpečné jízdy má platnost 30 dní ode dne vydání, řidič tak musí podat žádost o odečet bodů v této lhůtě. Při splnění podmínek budou řidiči z registru odečteny tři body.
Od 15. června se může zúčastnit jednotlivé akce v otevřeném sportovním areálu maximálně 500 osob, k běžnému modelu se vrátil režim na hranicích se sousedními zeměmi. Vedle výše vyjmenovaných aktivit pro jezdce, týmy i veřejnost autodrom uspořádá v letošní zkrácené sezoně dva ze svých stěžejních závodních víkendů. V původním termínu 28. až 30. srpna to bude evropský šampionát okruhových tahačů Czech Truck Prix a ve dnech 14. až 15. listopadu evropská série OMV MaxxMotion NASCAR Show, která se původně měla jet v červnu. Zrušen musel být naopak šampionát supersportovních vozů ADAC GT Masters. U obou atraktivních závodů ale stále není jasné, zda budou přístupné divákům. „Pochopitelně by nás to velmi mrzelo. Jednak vzhledem ke ztrátě příjmů ze vstupného, zejména ale kvůli zklamání fanoušků motoristického sportu. Naše stěžejní podniky se těší jejich značnému zájmu a podpoře,“ doplnil obchodní manažer pro sport Jakub Krafek.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva