Koncern BASF investuje do výstavby první a jedné z největších celosvětových výrobních linek pro automobilové baterie ve Finsku v Harjavaltě. Partnerem pro financování výrobního závodu se stala Veolia.
„Raketový růst segmentu hybridních vozů a elektromobilů na automobilovém trhu EU je zcela zřejmý. Proto se společnost BASF ve strategickém partnerství se společností Nornickel rozhodla vybudovat první závod v EU tohoto typu ve Finsku v Harjavaltě. Plánovaná produkce má činit 300 000 baterií pro plné elektromobily ročně a chtějí začít s výrobou v roce 2021,“ uvedla firma.
Řada velkých výrobních společností, jako je i BASF, stojí při přípravě obdobných projektů před rozhodnutím, jak zajistit co nejefektivněji investice do podpůrných služeb při výstavbě či rozšiřování výroby. V tomto případě byla přenesena odpovědnost za návrh, financování, výstavbu i návazný provoz samostatné výrobní jednotky pro páru, technologickou vodu i stlačený vzduch na společnost Veolia.
Využitím vlastních technologií této skupiny i celosvětového know-how s přípravou a realizací obdobných energetických a vodohospodářských celků došlo k snížení celkové investiční náročnosti ze strany BASF o významných 6 mld. Kč. Společnost si tím také zajistila garanci úrovně externích nákladů, vstupujících do kalkulace výrobních cen. Veolia bude po výstavbě odpovědná za provoz zařízení ještě dalších 20 let.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva