Trh s novými automobily u nás nedopadl, v důsledku koronavirové krize, za první pololetí nakonec ne tak katastroficky. V případě autobusů a zejména motocyklů dokonce lépe než v minulosti. Kategorie nákladních vozidel ale dostala letos takřka K.O.
„Objektivně vzato, po loňském rekordním prvním pololetí, kdy bylo registrováno 6054 nákladních vozidel, se nějaký lepší výsledek i bez koronaviru nedal čekat. A tak už leden a únor letošního roku naznačovaly, že vozový park je v této kategorii automobilů zřejmě téměř nasycen. Další ranou prodejům byl pokles kurzu koruny vůči euru a dolaru, což většinu produktů pochopitelně zdražilo. Navíc se už blíží termín dalšího zpřísnění předpisů, takže mnozí dopravci obměnu vozového parku, pokud to jde, oddalují,“ uvedl motoristický publicista Karel Beránek.
Když do toho všeho přišla pandemie, nastal kolaps, došlo k uzavírání výroby, hranic i obchodování a značná část mezinárodní kamionové dopravy se stala prakticky „nepotřebnou“. Průvodním jevem se stala nejistota, kterou podporovalo několikatýdenní období, kdy stála výroba a prodej také. No a následné oživení výroby i prodeje probíhá v této komoditě značně pozvolna.
Výsledkem jsou letošní registrace 3188 nákladních vozidel za první pololetí, což představuje pokles o 47,34 % (o 2866 kusů méně, než za stejné období loni), a v případě červnových registrací dokonce pokles o 65,33 %, tj, o 991 vozidel méně než v červnu 2019, když květnový výsledek 384 registrací byl dlouhodobě jedním z nejhorších a představoval meziroční pokles o více než dvě třetiny.
„V nejistotě, ve které se nachází nákladní doprava je pochopitelné, že se zájemci o nová vozidla do nákupů příliš nehrnou a spíše vyčkávají, jak vše nakonec dopadne, takže jejich výroba nemá zdaleka zajištěný někdejší odbyt,“ míní Beránek.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva