Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

PSA a Total zakládají podnik na výrobu baterií

Skupiny PSA a Total/Saft podepsaly dohodu o vytvoření společného podniku ACC. Generálním ředitelem firmy ACC, odpovědným za její založení a vývoj, byl jmenován Yann Vincent, předsedou představenstva se stal Ghislain Lescuyer.

Oba partneři tímto spojením vytvářejí globální subjekt zaměřený na vývoj a výrobu baterií pro automobilový průmysl s cílem přinášet výsledky na nejvyšší světové úrovni, a to už od roku 2023.

Total/Saft vloží do společného podniku své odborné znalosti v oblasti výzkumu, vývoje a industrializace a skupina PSA své znalosti automobilového trhu a zkušenosti s velkosériovou výrobou. Středisko výzkumu a vývoje v Bordeaux a pilotní závod ve francouzském Nersacu již vstoupily do počáteční fáze, která umožňuje vývoj nových, vysoce výkonných technologií lithium-iontových článků. Po ukončení této fáze výzkumu a vývoje se plánuje zahájení sériové výroby ve dvou „GigaFactories“, ve francouzském Douvrinu a poté v německém Kaiserslauternu.

Cílem tohoto projektu je:

· Reagovat na výzvy přechodu na nové zdroje energií snížením ekologické stopy vozů v celém hodnotovém řetězci ve snaze nabídnout čistou a dostupnou mobilitu;

· Vyrábět baterie pro elektrické vozy, které budou na nejvyšší technologické úrovni z hlediska energetické náročnosti, dojezdu, doby nabíjení a uhlíkové stopy.

· Vyvinout výrobní kapacitu nutnou pro schopnost reagovat na růst poptávky po elektromobilech na evropském trhu, který by měl podle odhadů dosahovat do roku 2030 kapacity 400 GWh baterií, což je patnáctinásobek současného trhu.

· Zajistit výrobní nezávislost Evropy jak při vývoji, tak při výrobě baterií s počáteční kapacitou 8 GWh, do roku 2030 by měla obě výrobní místa dosahovat kumulativní kapacity 48 GWh. To bude odpovídat výrobě 1 milionu elektromobilů ročně, tj. více než 10 % evropského trhu.

  • Získat pozici zásadního subjektu na trhu zajišťujícího dodávky pro výrobce elektromobilů.

Projekt získal finanční podporu francouzských a německých úřadů ve výši 1,3 miliardy EUR. Obdržel souhlas evropských institucí, jakožto důležitý projekt společného evropského zájmu (Important Project of Common European Interest IPCEI), což svědčí o jeho strategickém významu pro přechod mobility na nové zdroje energií. Celý projekt představuje investice ve výši více než 5 miliard EUR.

Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny PSA, prohlásil: „Vytvoření evropského konsorcia na výrobu baterií, které jsme požadovali, je nyní realitou. Rád bych vyzdvihnul zapojení skupin Total/Saft a PSA/Opel, díky nimž se tento projekt uskutečnil. Tento nový krok je v souladu s naším posláním, jímž je snaha nabízet občanům čistou, bezpečnou a dostupnou mobilitu, a dává skupině PSA konkurenční výhodu v kontextu rozvoje prodeje elektromobilů. ACC posouvá skupinu PSA vpřed na cestě k uhlíkové neutralitě.“

Patrick Pouyanné, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Total, uvedl: „Vytvoření ACC ilustruje závazek skupiny Total reagovat na výzvu týkající se změny klimatu a rozvíjet se jako multienergetická skupina, která je významným subjektem v přechodu na nové zdroje energie, a snahu nadále poskytovat našim zákazníkům bezpečnou, úspornou a čistou energii. Naším cílem je využít výhody uznávaných dovedností naší dceřiné společnosti SAFT v oblasti baterií a výrobního know-how našeho partnera PSA a společně reagovat na významný nárůst počtu elektromobilů v Evropě. Rád bych podpořil týmy, které se připojí k ACC, aby se tato aktivita stala skutečným evropským technologickým a průmyslovým úspěchem.“

Ghislain Lescuyer, předseda představenstva, dodal: „ACC je výsledkem společné vize a touhy výrobců a evropských a vnitrostátních orgánů vytvořit podnik, který se stane lídrem evropského trhu v oblasti baterií. V Evropě máme dovednosti nutné pro vývoj těch nejlepších technologií, kterými se odlišíme od asijské konkurence. ACC tak podpoří přechod na elektrickou, účinnou, bezpečnou a udržitelnou mobilitu.

Yann Vincent, generální ředitel ACC, prohlásil: „Dostal jsem velkou příležitost realizovat tento strategický projekt jménem obou společností. Jsem přesvědčen, že kombinace know-how a touhy uspět přivede tým ACC v nadcházejících letech na nejvyšší úroveň technologické a ekonomické konkurenceschopnosti.“

14.09.2020Autodealers

Informace odjinud

Martin Vaculík o malé převodovce DSG, kterou neměl rád. Rozhovor s ředitelem závodu ve Vrchlabí

Výrobní závod ve Vrchlabí je tradiční součástí automobilky Škoda. Od roku 2012 zde však už nevznikají automobily, ale dvouspojkové automatické převodovky DQ 200, které známe pod obchodním označením DSG. Konkrétně jde o nejmenší typ, který koncern Volkswagen používá. Nasazován je všude od malých aut po střední třídu, a to tam, kde motor nemá přes 250 Nm a stačí pohon předních kol.
auto.cz

Vánoce s Autodromem Most: Dárky od 100 Kč i velké zážitky

Okruhové Vánoce mohou mít podobu drobného suvenýru za pár korun i zážitku za tisíce. Autodrom Most nabízí vše od univerzálního poukazu na kurzy řízení přes vstupenky od 300 Kč. A nechybí ani hodinky za 14 tisíc.
auto.cz

Smart má nový model se spalovacím motorem. Konkurovat může Škodě Superb

Značka Smart patřila mezi ikony evropského automobilového průmyslu. Přechod na elektromobilitu ale nezvládla a dnes jsou její vozy vyvíjeny i vyráběny v Číně u Geely. Místo malých městských vozítek tak dnes Smart uvádí SUV a nově i sportovně laděný sedan.
auto.cz

Automobilky jedou na vlně AI, vydrží ale jen ty nejsilnější

Více než 95 % automobilek dnes investuje do umělé inteligence. Jenže podle analytiků to nevydrží dlouho. Vlak neujede jen nejodvážnějším.
auto.cz

Největší světový výrobce spalovacích motorů s nimi nehodlá končit. Prý ještě vydrží dekády

Japonské automobilky mají na plánovaný konec spalovacích motorů dost odlišný pohled než zbytek světa. Elektromobily sice uvádí, ale naplno běží také vývoj spalovacích motorů a v dohledné době s tím nehodlají končit.
auto.cz

Ford a Renault spojují síly! Budou vyrábět levné elektromobily pro Evropu

Americká automobilka Ford Motor a francouzský Renault uzavřely partnerství. Budou společně vyrábět dva cenově dostupné elektromobily pro evropské zákazníky. Chtějí tak čelit konkurenci čínských výrobců vozů.
auto.cz

Ford Mondeo stále žije a dostal facelift! Není drahý a má úplně normální motory

Na jaře 2022 došlo k ukončení výroby Fordu Mondeo v závodě ve Valencii. Spolu s tím skončilo první Fordovo světové auto na trzích v Evropě v propadlišti dějin.
auto.cz

Vyhráli jste v loterii? Jeden z nejvzácnějších Pontiaců GTO bude skvělým vánočním dárkem

Sice se bude dražit až po Vánocích, ale je to nádherný exemplář nejlepší doby amerických muscle cars s malým nájezdem, po renovaci a s původním motorem i převodovkou.
auto.cz

Peugeoty 208 a 2008 se loučí s důležitým motorem. Vyděláte na tom vy

Modely 208 a 2008 se loučí se stěžejním motorem PureTech 100 k, který příští rok nahradí nová generace plnící normu Euro 6e bis.
auto.cz

Odtahovat od nabíječky jenom spalováky? Pozor si musí dávat i elektromobily! Pokuta není malá

Od 1. července 2025 mají obce v Česku možnost odtáhnout auto zaparkované u nabíjecí stanice, pokud se skutečně nenabíjí. Záměrem je uvolnit prostor těm, kteří energii opravdu potřebují. Jak se nepříjemnostem a pokutě vyhnout?
auto.cz

Ferrari 288 GTO (1984–1987): Závodní auto, které se k závodění nikdy nedostalo

Ferrari 288 GTO vycházelo ze staršího modelu 308 GTB a bylo homologované pro skupinu B v rallye. Zadní kola poháněl motor V8 s dvojicí turbodmychadel, umístěný podélně před zadní nápravou.
auto.cz

Antiparkovací kolík už i v dráze pro chodce? Podle Prahy normální, jiní kroutí hlavou

Praha osazuje ulice tisíci nových antiparkovacích sloupků. Podle města chrání chodce, brání nelegálnímu parkování a šetří chodníky před těžkými auty. Jenže některé realizace vyvolávají otázky – třeba když se sloupek ocitne přímo ve vodicí linii pro nevidomé.
auto.cz

Volkswagen oznámil investiční plán na příští roky, většina půjde do Evropy

Německý koncern Volkswagen investuje do své budoucnosti v letech 2026–2030 celkem 160 miliard eur – méně než v předchozích čtyřletkách. Většina těchto peněz však poputuje do Německa a Evropy.
auto.cz

Ford Ranger Plug-in hybrid má v Česku netradiční rekord. Něco takového by nafťák nezvládl

Ford Ranger je dlouhodobě nejprodávanější pick-up v Evropě. České zastoupení se rozhodlo ukázat populární pick-up také v méně známé roli a výsledkem je nový oficiální český rekord.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Tomáš Macháč ambasadorem značky Kia

Olympijský vítěz Tomáš Macháč se stal novou tváří automobilky Kia. Přidal se tím k Jaromíru Jágrovi, který je s Kia spojen od roku 2020. Macháč získal v rámci spolupráce nejrychlejší model značky – sportovní elektromobil Kia EV6 GT.

Celý článek

Scania Finance mění název na TRATON

Scania Finance Czech Republic změnila s účinností od 7. července 2025 svůj název na TRATON Financial Services Czech Republic. Změna má být součástí širší transformace v rámci skupiny.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.