Vyspělý IT systém izraelské Driivz v současnosti globálně využívá třičtvrtě milionu řidičů e-aut a nově i zhruba dvě tisícovky klientů ČEZ. Spuštění systému bylo financováno z prostředků evropského programu Connecting Europe Facility (CEF).
Vyhledání nejbližšího dobíjecího místa, hlášení obsazenosti jednotlivých stojanů v celé síti čítající více než 240 stanic nebo přehled o všech odběrech a vyúčtování – to je jen malý výčet služeb, které už jsou půl roku samozřejmostí pro zákazníky ČEZ z řad řidičů elektromobilů.
Tak dlouho drží totiž taktovku při provozu sítě a správě zákaznických účtů aplikace FUTUR/E/GO.
Dojezd 5 km, stoupající nervozita a stres z toho, jestli snadno a hlavně včas najdu nejbližší dobíjecí stojan. Situace, která už jistě prověřila každého, kdo o sobě hrdě tvrdí, že někdy jezdil elektromobilem. Podobný nápor na nervovou soustavu zákazníků ČEZ z řad e-mobilistů už je ale dlouhé tři měsíce minulostí. Čerpání energie v síti veřených dobíjecích stanic ČEZ se definitivně posunulo do 21. století před šesti měsíci, kdy začala fungovat aplikace FUTUR/E/GO.
Doslova na jednom místě a během několika vteřin má řidič všechny praktické informace související s dobíjením. V hitparádě nejoblíbenějších služeb, které aplikace nabízí, vede podle předpokladů navigace ke stanicím, zjišťování jejich obsazenosti a ceny za dobíjení.
Aplikace, která bude ještě postupně doplňována o další chytré a užitečné funkce, umí řidiče nejen informovat, ale i vychovávat. Podstatného poklesu obsazování dobíjecích stanic neukázněnými řidiči jiných elektromobilů se podařilo dosáhnout díky nasazení nové funkce. Ta umožňuje po uplynutí určité doby nebo doplnění kapacity baterií auta účtovat řidičům dvě koruny za každou další minutu strávenou na místech k dobíjení.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva