Svaz dovozců automobilů letos vyjednával s orgány veřejné správy o podpoře rozvoje elektromobility v České republice. Co se podařilo dojednat a kde i letos kulháme za západní Evropou?
„O podpoře elektromobility jednáme průběžně s úřady celý letošní rok, naposledy to byla listopadová konference k návrhu Hospodářské komory ČR. Dovozci jsou na nástup elektromobility dobře připraveni. Pro nástup elektromobilů ale potřebujeme infrastrukturu. Úspěchem je skutečnost, že máme na stole jasné cíle, například 11 tisíc dobíječek pro elektromobily do roku 2025, v realizaci stále zaostáváme za vlastními plány i vývojem v západní Evropě,“ uvedl pro časopis Automakers tajemník SDA Josef Pokorný.
Naráží na skutečnost, že letos funguje v ČR jen 600 až 700 veřejných dobíječek. V Německu, Holandsku nebo Belgii je toto číslo několikanásobně vyšší.
„Na vině je skutečnost, že v Česku stále není dořešena celková politika rozvoje dobíjecí infrastruktury a prakticky neexistují ani dotace na nákup elektromobilů. Navzdory tomu letos prodeje elektroaut několikanásobně vzrostly,“ upřesňuje Pokorný.
Není dost opravářů s licencí pro elektriku
Problémem je podle SDA také nedostatek kvalifikovaných opravářů elektromobilů.
„Běžní automechanici nemají splněnu kvalifikaci, kterou požaduje Vyhláška 50 pro opravy elektrifikovaných vozidel. K této kvalifikaci je v zahraničí nutná také praxe. V Česku je nutné celý proces této kvalifikace teprve nastavit,“ uzavřel tajemník svazu s tím, že situaci by mohl pomoci řešit například povinný 3týdenní kurs pro servismany.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva