Vzhledem k nestandardní situaci v roce 2020 není meziroční srovnání příliš vypovídající, proto uvádíme v jednotlivých kategoriích i porovnání s rokem 2019.
Meziročně vzrostly letos registrace ve všech kategoriích s výjimkou autobusů. Pokud bychom však srovnávali s r. 2019 jsme letos u osobních i nákladních automobilů a autobusů stále pod úrovní čísel z uvedeného roku.
Nadále rostou registrace hybridních OA, jejich počet se meziročně zvýšil o 127% (oproti r. 2019 vzrostl o 201%). Registrace plně elektrických vozů ve srovnání s loňskem stagnují (ve srovnání s r. 2019 vzrostly o 250%). Podíl dieselových OA poklesl na 26,6%.
Do celkových čísel se promítají i narušené výrobní a dodavatelské řetězce s dopadem na zpoždění dodávek vozidel. Registrace, zejména osobních automobilů souběžně ovlivňuje také legislativa EU, která nadále výraznou měrou tlačí výrobce do velice nákladných nových technologií.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva