Škodovka pokračuje v rušení části směn. Důvodem jsou nadále chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Podle odborů se dají problémy očekávat ještě na podzim, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář.
Kvůli nedostatku čipů také nebudou organizovány hromadné přesčasy ani již dohodnuté flexisměny, tedy noční směny z pátku na sobotu nad rámec běžné pracovní doby.
„Nadále nedochází a nedojde k poklesu současné zaměstnanosti ani ke ztrátě výdělku při překážkách, kde zůstává námi vyjednaná hodnota 85 procent průměrné mzdy pro dotčené zaměstnance,” uvedl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.
Do průměrné mzdy se započítávají i mimořádné bonusy, zaměstnanci tak dostanou za zrušenou směnu více peněz než za odpracovanou.
Ačkoli se podle odborů intenzivně pracuje na zajištění stabilních dodávek všech dílů, dají se různé výkyvy očekávat zřejmě ještě během podzimu. Firma Škoda se snaží zachovat kontinuitu výroby tak, aby auta po dokončení mohla co nejdříve k zákazníkům.
„Je to nezbytné pro budoucnost, pracovní místa a zachování výdělku. Rušení směn se ale zcela vyhnout nedá,” uvedly odbory. Firma kvůli nedostatku čipů musela o týden prodloužit celozávodní dovolenou, která zároveň začala o několik dní dříve. Zaměstnanci se do práce vrátili v neděli ve 22:00, zahajovalo se noční směnou na pondělí.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva