Statistika registrací vozidel za květen 2010 naznačuje zastavení propadu také u nových užitkových vozidel. Registrace osobních automobilů nadále rostou. V květnu činí meziroční nárůst 11,26%, celoročně pak 12,0%. U lehkých užitkových automobilů po dlouhém 19timěsíčním propadu květnové registrace poprvé vzrostly, a to o 15,71%, celoroční pokles je však stále vysoký – 61,7%.
Pokud ještě hodnotíme (v důsledku deformace trhu ovlivňující 1. Q 2009 – DPH) obě kategorie společně (OA + LUV), pak květnový nárůst 11,5% znamená také změnu v celoročním hodnocení – z doposud trvajícího propadu nárůst o 0,4%.
U nákladních automobilů (nad 3,5t) se pokles trvající 21 měsíců téměř zastavil – činí pouhých 0,5%, celoroční je však stále ještě 21% (za srovnatelné období 2009 byl 53%).
U autobusů květnový nárůst o 62,8% částečně snížil celoroční propad na 9,9%.
Ze silničních motorových vozidel jsme tedy v květnu zaznamenali výraznější pokles pouze u motocyklů a to o 11,7%, celoročně je to 20,7%.
V tomto měsíci také prvně uvádíme registrace OA a LUV podle barev u jednotlivých značek.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva