Registrace nových silničních motorových vozidel v listopadu 2011 vzrostly ve všech kategoriích s výjimkou motocyklů, které od června t.r. nadále propadají.
Osobní automobily
Celkově registrace nových osobních automobilů v období 1-11/2011 vzrostly oproti stejnému období loňského roku o 2,70% (z 154 107 ks na 158 263 ks, tj o 4 156 ks).
První je značka Škoda s 48 715 ks registrovaných osobních automobilů (30,78%), následují značky Volkswagen - 13 771 ks (8,70%), Ford - 12 916 ks (8,16%), Renault - 11 196 ks (7,07%), Hyundai - 10 947 ks (6,91%), Kia - 7 860 ks (4,96%), Peugeot - 6 791 ks (4,29%), Citroën - 4 832 ks (3,05%), Opel - 4 161 ks (2,62%), Dacia - 3 616 ks (2,28%), atd.
Z hlediska segmentů je na prvním místě třída malých automobilů s 25,71% , na druhém nižší střední s 19,31% , následuje střední - 19,28%, MPV - 13,25%, terénní - 12,75%, vyšší střední - 4,36%, mini - 2,25%, sportovní - 0,51%, luxusní - 0,28%, nezjištěno je 2,24%.
Dovoz ojetých osobních automobilů vzrostl o 3,1%, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 33,23%.
Lehké užitkové automobily
Registrace nových lehkých užitkových automobilů vzrostly do listopadu oproti období 1-11/2010 o 12,63% (z 10 439 ks na 11 757 ks, tj o 1 318 ks).
První je značka Ford s 2 178 ks registrovaných lehkých užitkových automobilů (18,52%), následují značky Citroën - 1 530 ks (13,01%), Volkswagen - 1 382 ks (11,75%), Fiat - 1 311 ks (11,15%), Peugeot - 1 300 ks (11,05%), Renault - 993 ks (8,44%), Mercedes-Benz - 816 ks (6,94%), Iveco - 475 ks (4,04%), Dacia - 335 ks (2,84%), Škoda - 278 ks (2,36%), atd.
Nákladní automobily
Registrace nových nákladních automobilů v období 1-11/2011 vzrostly oproti loňsku o 52,63% (ze 4 727 ks na 7 215 ks, tj o 2 488 ks).
První je značka Mercedes-Benz s 1 493 ks registrovaných nákladních vozidel (20,69%), následují značky DAF - 1 234 ks (17,10%), MAN - 1 222 ks (16,93%), Volvo - 978 ks (13,55%), Scania - 748 ks (10,36%), Iveco - 680 ks (9,42%), Renault Trucks - 550 ks (7,62%), Avia - 135 ks (1,87%), Tatra - 78 ks (1,08%), Mitsubishi Fuso - 46 ks (0,63%), atd.
Autobusy
Registrace nových autobusů vzrostly ve sledovaném období o 9,03% (z 642 ks na 700 ks, tj o 58 ks).
První je značka SOR s 346 ks registrovaných autobusů (49,42%), následují značky Irisbus - 136 ks (19,42%), Mercedes-Benz - 63 ks (9,00%), Volvo - 30 ks (4,28%), Setra - 26 ks (3,71%), Solaris - 24 ks (3,42%), MAN - 19 ks (2,71%), Iveco - 11 ks (1,57%), Neoplan - 8 ks (1,14%), Rosero-P - 8 ks (1,14%), atd.
Motocykly
Registrace nových motocyklů klesly oproti období 1-11/2010 o 9,91% (z 18 040 ks na 16 252 ks, tj o 1 788 ks).
U malých motocyklů (do 50 cm3) je na prvním místě značka Maxon (860 ks), následují Rhon (322 ks), Longjia (308 ks), TMEC (300 ks), atd.
U motocyklů nad 50 cm3 je pořadí Honda (1 030 ks), Yamaha (550 ks), Maxon (379 ks), Harley-Davidson (337 ks), Suzuki (299 ks), atd.
Podrobné tabulky jsou uvedeny v sekci Statistika na http://portal.sda-cia.cz/.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva